پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: به دلیل کاهش ذخایر خونی در استان، مناسبت هایی همچون عید غدیرخم و ولادت امام کاظم(ع) فرصت مناسبی است که مردم نذر کنند،زندگی را به بیماران با اهدا خون خودبرگردانند.
کد خبر: ۹۸۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 27 July 2021

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:ایده آل برای سازمان انتقال خون داشتن ذخیره پنج روز به بالا از همه ی گروه های خونی است، ذخیره ی مناسب در استان بزرگی مانندکرمانشاه که بیش از ۲ ملیون نفر جمعیت دارد و مسیرگذر چند استان دیگر می باشد،بسیار مهم است که در صورت بروز اتفاقات پیش بینی نشده بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود:سازمان انتقال خون تنها متولی تهیه خون است و در استان کرمانشاه متاسفانه فقط یک مرکز برای این کار داریم و باید روزانه بیش از ۲٠٠ واحد خون گیری را در مرکز داشته باشیم تا بتوانیم نیاز مراکز درمانی را تامین و هم مقداری نیز برای مصرف روتین ذخیره کنیم.

مدیر کل انتقال خون استان تصریح کرد: پلاکت با طول عمر ۳ روز قابلیت ذخیره سازی دارد و به مدت طولانی نمی شود آن را نگه داشت و عمده مصرف آن مربوط به بیماران سرطانی است که به صورت روزانه این فرآورده ارزشمند را نیاز دارند و چون تاریخ انقضای آن تنها سه روز است،باید به صورت روزانه اهدا شود.

صالحی فر با بیان اینکه در شهرستان های استان کرمانشاه ما مرکز ثابت و دائم خون گیری نداریم افزود:این مشکل کار را سخت میکند زیرا بیش از نیمی ازجمعیت استان در شهرستان های تابع زندگی میکنند و خیلی از مردم این شهر ها داوطلب اهدای خون هستند ولی شرایط لازم برای اهدای خون را ندارند،
در شهرستان های اسلام آباد، کنگاور، روانسر و سنقر امکان حضور عزیزان در تیم های سیار که به صورت ماهانه یک یا دو بار به این شهرستان ها اعزام می شوند،وجو دارد اما در سایر شهرستان های استان که تعدادشان کم نیست مکان موقتی برای خون گیری وجود ندارد.

وی تصریح کرد:در سایر شهرستان ها مثل پاوه، جوانرود، هرسین، صحنه، سرپل ذهاب، کرندغرب، دالاهو، گیلانغرب و ثلاث باباجانی اگر بتوان مکانی را به صورت موقت در نظر بگیریم،به صورت تیم سیار میتوانیم خدمت مردم باشیم‌،در حومه استان کرمانشاه نیز اتوبوس خون گیری آماده است هر ارگان، دستگاه و تشکیلاتی که امکان خون گیری دارد میتوانند درخواست دهند ما اتوبوس بفرستیم.

صالحی فر گفت:این ایام، ایامه دهه امامت و ولایت است و به مناسبت سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران در نهم مرداد ۱۳۵۳ این روز به نام انتقال خون نامیده شده و هفته ی انتقال خون است،انتظار داریم مانند همیشه اهداکنندگان و مسئولین شهرمان که به اهمیت این کار آگاه هستند،جهت اهدا مراجعه کنند، پرسنل سازمان انتقال خون مانند سربازان گمنام عرصه سلامت در همه حال آماده خدمت گذاری به اهدا کنندگان خون هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان در پایان اظهار کرد:در آستانه عید غدیر و ولادت امام کاظم(ع) هستیم،مناسبت های خوبی است که مردم نذر کنند،زندگی را به کسی با اهدا خون خود برگردانند،فردا نیز اتوبوس سیار ما در امام زاده ابراهیم طاقبستان مستقر خواهد شد و عزیزانی که در ان منطقه هستند میتوانند اهدای خون داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار