آیین معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و کشوری در اردوگاه فجر همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲ 26 July 2021
 آیین معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان روز دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و کشوری در اردوگاه فجر همدان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا، در این آیین «محمد رسول شیخی زاده» به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان معرفی و از خدمات «پیمان ترکمانه» مدیرکل سابق این نهاد تقدیر شد.

مدیر کل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در این مدت تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشت مددجویان انجام دادیم.

«پیمان ترکمانه» افزود: در حوزه مسکن کار‌های بزرگی صورت گرفت و یک هزار سهمیه مسکن محرومان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای استان همدان کسب شد.

 وی اظهار داشت: از این تعداد سهمیه، بخشی از واحد‌ها ساخته و بهره برداری شد و ۳۴۰ واحد دیگر تا پایان امسال با مشارکت سپاه بهره برداری می‌شود.

ترکمانه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، بهار سال ۱۴۰۱ جشن خودکفایی مسکن روستایی را در استان همدان جشن می‌گیریم.

وی با بیان اینکه در بحث نیروی انسانی تحولی در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان شکل گرفت خاطر نشان کرد: در چهار سال گذشته از خدمت به محرومان استان همدان دریغ نشد و تلاش شد تا تعامل با دستگاه‌های مختلف تقویت شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز گفت: محرومان و نیازمندان در جامعه اهمیت ویژه و جایگاه ارزنده‌ای دارند.

«محمد رسول شیخی زاده» اظهار داشت: در بررسی‌هایی که از طبقات اجتماعی سراسر دنیا داشتم اسمی از طبقه محروم و نیازمند جامعه برده نشده است در حالی که به این موضوع به بهترین شکل ممکن در جمهوری اسلامی توجه شده است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان نخستین نهاد برای حمایت از قشر با کرامت و با شرافت جامعه، تشکیل شد.

شیخی زاده خاطرنشان کرد: در کمیته امداد هیچ فعالیت و خدمتی وجود ندارد که با خدمت هم ردیف خود ارجحیت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همه فعالیت‌ها در این نهاد باید مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: تلاش و برنامه ریزی برای توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات، برای مردم تهیدست و حفظ کرامت و شرافت این قشر از اولویت‌های ما در استان همدان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ادامه داد: باید فرد مددجو را که به هر دلیلی به ما پناه برده است زیر چتر حمایتی خود بگیریم و باید برنامه‌های حمایتی در بعد اجتماعی را برای آن‌ها انجام دهیم.

وی اضافه کرد: آموزش‌های لازم برای ایجاد اشتعال برای محرومان برای خودکفا شدن اولویت نخست و تلاش برای فراهم کردن زمینه‌های مسکن روستایی از دیگر برنامه‌های ما محسوب می‌شود.

شیخی زاده با اشاره به اینکه داشتن یک مسکن امن برای خانواده‌ها بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: اشتغال محور سوم ما در استان همدان است و اشتغال با کیفیت و مبتنی بر طرح‌های دانش بنیان در این استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: با ایجاد مشاغل خرد و خانگی می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد.

وی افزود: راهبری و هدایت شغلی و کاریابی در کمیته امداد امام خمینی (ره) مورد توجه قرار گرفته است.

شیخی زاده عنوان کرد: تعامل با خیران، معتمدان و یار و یاوران محرومان از دیگر اولویت کاری محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: کار و تلاش برای ما بسیار ارزشمند است و با تمام توان برای خدمت به محرومان تلاش می‌کنیم.

بیش از ۵۸ هزار خانوار شامل ۱۱۱ هزار تن، در استان همدان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

گفتنی است، "پیمان ترکمانه" به عنوان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه منصوب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار