رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 55 طرح اشتغال‌زایی با اعتبار یک میلیارد و 945 میلیون تومان برای مددجویان این اداره اجراشده است.
کد خبر: ۹۸۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 26 July 2021
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مصیب حیدری، رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج در بازدید از کارگاه گلیم‌بافی مددجویان تحت حمایت، گفت: 4743 خانوار از حمایت این اداره برخوردارند که از این تعداد 3472 خانوار عادی و مابقی تبصره 14 هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های کمیته امداد توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال برای آنان است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 55 طرح اشتغال‌زایی بااعتبار یک میلیارد و 945 میلیون تومان برای مددجویان منطقه یک یاسوج اجراشده است.
حیدری یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان را کاریابی برای مددجویان عنوان و بیان کرد: در این زمینه در چهارماهه سال جاری 10 نفر از مددجویان این اداره از طریق مراکز کاریابی و کارفرمایان جذب بازار کارشده‌اند.
وی به آموزش مددجویان در زمینه‌های اشتغال اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال مددجویان برگزاری دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای و مهارت‌یابی است که در این زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون 84 نفر از مددجویان در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.
رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج با اشاره به اعطای تسهیلات کارگشایی به مددجویان گفت: در این زمینه 70 نفر از مددجویان این اداره بااعتبار 600 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی دریافت کرده‌اند.
حیدری به برنامه‌های کمیته امداد در زمینه ازدواج مددجویان تحت حمایت اشاره و اظهار کرد: این  به‌منظور نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه و به‌خصوص در بین مددجویان به فرزندان در شرف ازدواج آنان کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج پرداخت می‌کند
وی افزود: : در این خصوص در سال جاری 20 مورد جهیزیه با هزینه 300 میلیون تومان به زوج‌های جوان پرداخت‌شده است.
حیدری بابیان اینکه نوعروسان قبل از دریافت جهیزیه با شرکت در دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای، آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج را فراگرفته‌اند، گفت:دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان کمیته امداد در خصوص مسائلی ازجمله حجاب و عفاف، آشنایی با احکام ویژه بانوان، رمز زندگی همسران موفق، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی ،حقوق زن و شوهر ازنظر اسلام و مسائل اخلاقی و اعتقادی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار