مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده‌ است، به طوریکه سال ۹۹، توانستیم تنها سه ماه با شرایط سختی آموزشگاه‌ها را باز کنیم و از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز دو هفته است که بازگشایی شده‌اند.
کد خبر: ۹۸۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲ 25 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس یاور محمدی درخصوص وضعیت فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در ایام کرونایی، اظهار داشت: مجموعه فعالیت آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر آموزش مهارتی است.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشوری زیر نظر وزارت کار است که آموزش، سنجش و صدور گواهی‌نامه و تائید صلاحیت جزء سه محور اساسی کار سازمان است که متناسب با رسالتی که برعهده دارد، کار انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای  بین‌المللی است، اگر فردی توان کار داشته باشد با آشنا شدن با بازار کار، شانس بسیار بالایی در اشتغال خواهد داشت.

محمدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را جزء مجموعه سازمان‌های دانست که بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده‌ است و افزود: مجموعه فعالیت‌ها سازمان در حوزه مهارت‌آموزی است که باید بیشتر به صورت مستقیم و حضوری ارائه شود. به طوریکه سال ۹۹، توانستیم تنها سه ماه با شرایط سختی آموزشگاه‌ها را باز کنیم و از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز دو هفته است که بازگشایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در کرمانشاه حدود ۴۰۰ حرفه آموزش داده می‌شود که متناسب با حرفه‌های آموزشی دوره‌های ۱۲۰ ساعته، ۱۵۰، ۳۰۰، ۶۰۰ ساعته و... ارائه می‌شود.

محمدی در پایان، گفت: امروز مهارت‌آموزی یک ضرورت زندگی است و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای امروز پیش‌نیازی برای اشتغال محسوب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار