مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام از افزایش ۲ برابری سهم استان از میزان تسهیلات تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷ 26 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ قنبر موسی نژاد در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: سال گذشته سهم استان از تسهیلات تبصره ۱۶ حدود یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال بود به طور کامل جذب شد و این رقم امسال به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: امیدواریم با همراهی بیشتر بانک های عامل بتوانیم در سال حمایت و پشتیبانی از تولید اهتمام ویژه ای برای ایجاد اشتغال افراد مددجو و آسیب پذیر نهادهای حمایتی در استان داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد ایلام تاکید کرد: از ابتدای ابلاغ سهم استان تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۹ درصد جذب شده و امیدواریم همچون سال گذشته این اعتبار به صورت کامل تا مدت زمان تعیین شده جذب و منجر به اشتغال شود.

موسی نژاد یادآور شد: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی جزو اقشار آسیب پذیر و نیازمند نگاه اجتماعی مدیران بانک ها و دستگاه ها برای جذب تسهیلات و ارایه خدمات هستند.

وی اضافه کرد: تلاش برای جذب تسهیلات اشتغال زایی افراد تحت پوشش می تواند گره گشای مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان باشد.

مدیرکل کمیته امداد ایلام اظهار کرد: معرفی نامه کمیته امداد به منزله مجوز شغلی برای افراد است و در راستای تسهیل جذب تسهیلات باید سعی شود به آنها همکاری کنیم.

موسی نژاد گفت: برخی از بانک ها برای پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی وثیقه ملکی درخواست کرده اند که در این شرایط و با توجه به رقم کم تسهیلات این وثیقه بسیار زیاد است و می خواهیم تغییری در روند آن ایجاد کنند.

وی افزود: کرونا مشکلات افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را دو چندان کرده است و همه آنها نیاز دارند با حمایت بتوانند کسب و کارهای مناسبی برای تامین معیشت خود راه اندازی کنند به همین دیگر نیازمند نگاه اجتماعی هستند.

مدیرکل کمیته امداد یالام تاکید کرد: منابع تسهیلات تبصره ۱۶ کم بهره و قرض الحسنه است و نباید برخی از بانک ها برای پرداخت سرمایه در گردش مبنای پرداخت را تسهیلات مضاربه ای محاسبه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست گفت: باید تسهیلات پرداختی منجر به ایجاد اشتغال شود و کمیته امداد و بهزیستی بر روند پرداخت و جذب و هزینه کرد این تسهیلات نظارت کنند.

شکرالله شیرخانی اظهار داشت: انحراف این قبیل تسهیلات ارزان قیمت جز ایجاد تورم در جامعه و دامن زدن به مسایل گرانی و اقتصادی پیامد دیگری به دنبال ندارد، به همین خاطر باید جذب تسهیلات منجر به اشتغال و راه اندازی کسب و کار معرفی شده شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار