دبیر شورای مهارت لارستان، خواستار فراهم‌سازی زمینه صادرات عسل کنار لارستان شد.
کد خبر: ۹۸۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 25 July 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت ایزدمهر در خصوص جایگاه زنبورداری در لارستان گفت: مرکز آموزش فنی حرفه ای در جذب آموزش و اشتغال زایی جوانان اقدام به برگزاری کلاس پرورش زنبور عسل در این مرکز کرده است.

وی با تشریح مزایای برگزاری این کلاس ها افزود: با برگزاری کلاس پرورش زنبور عسل در لارستان، ضمن اشتغال‌زایی تعدادی از جوانان شهرستان باعث شد به جهت ساماندهی زنبورداران منطقه زمینه تشکیل تعاونی زنبورداران در شهرستان فراهم شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای لارستان با تاکید بر اینکه با توجه به تاکید شورای مهارت لارستان بر لزوم تشکیل میز قطر با توجه به نزدیکی بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ و با توجه به کیفیت مرغوب عسل کنار لارستان باید زمینه صادرات آن فراهم شود، بیان کرد: برگزاری بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر شرایط مساعدی جهت صادرات آن به خارج از کشور و به خصوص کشور قطر را فراهم آورده است .

همچنین رئیس اداره تعاون روستایی لارستان در خصوص ضرورت راه‌اندازی تعاونی زنبورداران در لارستان اظهار داشت: در لارستان ۲۷ تعاونی در بخش کشاورزی وجود دارد و در سال ۱۴۰۰ تعاونی زنبورداران لارستان نیز تاسیس شد و امیدواریم بتوان با ارائه خدمات بهتر به زنبورداران منطقه زمینه رشد و توسعه صنعت زنبورداری در منطقه را فراهم کنید.

وی در خصوص اشتغالزایی و پرورش زنبور عسل در مناطق محروم، عنوان کرد: تعاون روستایی لارستان آمادگی خود را در خصوص آموزش زنبورداری در مناطق محروم به ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اعلام می دارد تا بتوان با آموزش این افراد زمینه اشتغال زایی آنها را فراهم کرد.

در این خصوص مدیرعامل تعاونی زنبورداران لارستان با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی و آشنایی مردم منطقه با حرفه زنبورداری اذعان کرد: در خطه لارستان با توجه به وجود درخت کنار و گیاهان داروی یکی از نقاط مستعد پرورش زنبور است و با توجه به اینکه شرایط نگهداری زنبور عسل در باغ شهری ها و حتی در منازل و پشت بام هم محیا است و وجود باغ شهری های منطقه که تعداد آنها به چندین هزار باغ می رسد، امیدواریم روزی برسد که هر لارستانی بتواند حداقل یک کندوی عسل پرورش دهد و عسل طبیعی خانواده خود را تامین کند.

مهدی مصدق با اشاره به اینکه با هماهنگی صورت گرفته با مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان یک دوره کلاس آموزش زنبورداری در این مرکز راه اندازی شد و تعداد زیادی از همشهریان در این کلاس شرکت کردند، تصریح کرد: افراد زیادی در حال حاضر در این رشته مشغول فعالیت هستند و پیگیر برگزاری مجدد کلاس پرورش زنبور عسل هستیم.

وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به مرکز آموزش فنی حرفه ای لارستان در دوره های جدید این مرکز نام نویسی کنند، خاطرنشان کرد: از زنبور عسل 6 فرآورده به دست می آید که به ترتیب شامل ژل رویال، زهر زنبور، بره موم، گرده گل، عسل و موم بوده که اکثر این فرآورده ها خاصیت دارویی و ضدسرطانی دارند و در درمان بسیاری از بیماری ها ی صعب العلاج از انها استفاده می شود ولی متاسفانه در ایران به دلیل عدم شناخت مردم و عدم اطلاع رسانی، بسیاری از مردم به استفاده از عسل که یکی از کم ارزشترین فراورده های زنبور عسل است اکتفا می کنند.

برچسب ها: عسل ، صادرات ، لارستان ، کنار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار