مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد که اکنون ۴۰ درصد محلات شهر کرمانشاه با مشکل افت فشار و قطعی آب روبه رو هستند.
کد خبر: ۹۸۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 22 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علیرضا کاکاوند» گفت: اکنون ۶۰ درصد محلات کلانشهر کرمانشاه به صورت ۲۴ ساعته آب دارند و مشکلی در تامین آب آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه با افت شدید ورودی آب به مخازن تامین آب شهر کرمانشاه روبه رو هستیم، گفت: اکنون ورودی مخازن استان سه هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است در صورتی که میزان برداشت از آنها حتی به هفت هزار و ۱۳۰ لیتر در ثانیه نیز می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه اعلام کرد: اکنون سه محله دره دراز، باغ ابریشم و شهرک فدک به منظور تامین آب وضعیت بحرانی دارند که باید هرچه زودتر برای آنها چاره اندیشی کرد.

کاکاوند توضیح داد: به منظور تامین آب محلات دره دراز و باغ ابریشم چاه های جدیدی وارد مدار خواهد شد و در شهرک فدک نیز به دنبال افزایش فشار آب هستیم.

وی همچنین نسبت به کارشکنی دانشگاه کشاورزی برای در اختیار قرار دادن چاه گلایه کرد و گفت: این دانشکده به وعده های خود برای اختصاص آب چاه عمل نمی کند و این آب را به جای مصارف شرب در اختیار زمین های کشاورزی که برای کاشت سیب زمینی اجاره داده است، قرار می دهد.

ادارات چاه آب در اختیار آبفا قرار دهند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه همچنین با اشاره به مشکل افت فشار محلات باغ نی، باریکه و شهیاد نیز گفت: اکنون یک چاه جدید برای این منطقه وارد مدار شده است و در صورتی که چاه های دانشکده کشاورزی و جهاد دانشگاهی نیز در اختیار قرار گیرد مشکل آب این محلات مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آنچه کارشناسان شرکت آب و فاضلاب اعلام کردند، ۱۶ حلقه چاه که کار تامین آب شرب کرمانشاه را بر عهده داشتند در روزهای گذشته خشک شدند که برای فعال شدن مجدد آنها افزایش ۲۰ متری عمق آنها در دستور کار است.

همچنین میزان ورودی به مخزن آب فردوسی که از چشمه های سراب قنبر تامین می شود و کار تامین آب مناطق جنوبی شهر را بر عهده دارد به میزان ۷۰ درصد کاهش یافته است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

 سرانه مصرف آب شرب در کلانشهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار