مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اتمام برداشت کلزا در مزارع کرمانشاه، گفت: تاکنون بیش از 4200 تن محصول از زارعان خریداری شده است.
کد خبر: ۹۸۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 22 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدسعید هوشیار سطح اراضی زیر کشت کلزا در استان را در سال جاری سه هزار هکتار عنوان کرد و افزود: در مجموع تاکنون 4287 تن کلزا از زارعان استان خریداری شده که احتمالا این میزان بیشتر شود.

 وی با اشاره به ادامه دار بودن کار خرید کلزا از زارعان استان، گفت: اگرچه برداشت محصول در استان به اتمام رسیده، اما مراکز خرید تا اتمام خرید محصول از همه زارعان به کار خود ادامه خواهند داد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یاد آور شد:پیش بینی می شد امسال شاهد تولید کلزای بیشتری در استان باشیم که به دلیل سرمای بهاره، خشکسالی و تنش های محیطی این هدف گذاری محقق نشد.

وی با بیان اینکه  استان کرمانشاه هفتمین تولیدکننده دانه روغنی کلزا در کشور است، گفت: بیشترین سطح زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: برداشت کلزا در مناطق گرمسیر استان از ۱۳ اردیبهشت شروع شده و تاکنون در مناطق سرد استان ادامه داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۹۶ درصد مطالبات کلزاکاران معادل ۳۹۹ میلیارد ریال به حساب کلزاکاران استان واریز شده، تصریح کرد: پرداخت به هنگام مطالبات کلزاکاران در سال جاری انگیزه کشاورزان برای کشت کلزا در سال زراعی جدید را بالا خواهد برد.

وی اشاره ای هم به شروع قرارداد کشت کلزا برای سال زراعی جدید داشت و گفت: مراکز جهاد کشاورزی از هم اکنون آماده کشت قراردادی کلزا هستند و زارعان می توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به انعقاد قرارداد کشت برای سال زراعی آینده اقدام کنند. 

هوشیار با اشاره به نیاز کشور به واردات دانه های روغنی برای رسیدن به خودکفایی، ابراز امیدواری کرد: در سنوات آینده شاهد افزایش سطح زیرکشت کلزا در استان باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار