استاندار کرمانشاه گفت: موضوع اساسی در ساخت یادمان زلزله مهیب سرپل‌ذهاب انعکاس نقش سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در ایجاد وحدت و تلاش برای رفع مشکلات و همچنین همراهی و همکاری بسیار مناسب مردم در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ 21 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «هوشنگ بازوند» در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سرسرای شهدای دولت استانداری، اظهار داشت: با ساخت این کتیبه می خواهیم این موضوعات برای آیندگان به یادگار باقی بماند و برخلاف ادعای افرادی است که سابقه مشخصی در تضاد با منافع استان دارند و از طریق فضای مجازی عنوان می کنند که مدیریت استان می خواهد با ساخت این کتیبه خود را برجسته کند در حالیکه اصلا ربطی به استاندار و تیم مدیریتی استان نخواهد داشت.

او گفت: در این جلسه باید در خصوص صحبت هایی که از طریق بعضی از افراد در فضای مجازی عنوان می شود که ساخت این کتیبه برای برجسته نمودن مدیریت ارشد استان است باید عرض کنم که ساخت این کتیبه به هیچ عنوان ربطی به استاندار و تیم مدیریتی استان ندارد و خوشبختانه ادبیات و نوع گفتار این افراد برای همه ما مشخص است که این افراد به هیچ عنوان دغدغه مشکلات و مسائل استان را ندارند.

هزینه کتیبه ۴۵۰ میلیون تومان است

وی توضیح داد: در ابتدا مقرر شد که شهرداری تهران یک یادمان را با اعتباری بیش از ۱۱ میلیارد تومان در شهر سرپل ذهاب احداث کند که بعداً از این کار منصرف شد لذا خود ما در استان مصوب کردیم که یک کتیبه ای که شاه بیت و موضوع اساسی آن حضور مقام معظم رهبری در منطقه زلزله زده که این سفر یک نقطه عطف در سرنوشت و پیشرفت مناطق زلزله زده استان محسوب می شود و همچنین در راستای برجسته سازی حس همکاری و همراهی و مشارکت بی نظیر مردم در کمک رسانی به مردم زلزله زده استان باشد، ساخته شود.

او گفت: عده ای که از گذشته با نوع ادبیات آنها آشنا هستیم به دروغ عنوان می کنند که هدف از ساخت این کتیبه موضوع دیگری است که اصلاً با واقعیت همخوانی ندارد و هزینه ساخت این کتیبه حدود ۴۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به نوع رفتار و ادبیات این افراد از گذشته در اطلاع رسانی غیر واقع بینانه به مردم در خصوص کمک رسانی به مناطق زلزله زده تصریح کرد: از گذشته همین افراد که نوع ادبیات آنها برای همگان مشخص است حتی به مردم این استان هم تهمت زدند و می گفتند که کمک های ارسالی توسط مردم غارت می شود و یا عکس جنازه های مردم سوریه را در قالب مردم ثلاث باباجانی جلوه می دادند و حتی افرادی را اجیر کردند که از طریق شبکه یک صدا و سیما مطالبی عنوان کنند که ما خانه نداریم و بعداً مشخص شد که این موضوع به هیچ عنوان واقعی نیست و حتی مجری شبکه اول صداوسیما هم بعداً از این موضوع عذرخواهی کرد.

عده‌ای دنبال به حاشیه بردن موضوع زلزله هستند

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه ادامه داد: این عده با این رفتارهای خود به دنبال به حاشیه بردن موضوع اصلی زلزله بودند اما ما می دانستیم که به حاشیه بردن موضوع زلزله مساوی است با وارد شدن خسارت های عظیم به مردم، لذا اجازه این کار را به این گونه افراد ندادیم و در این زلزله تلاش کردیم که کمک ها، مشارکت ها و همراهی مردم ایران اسلامی در یاری رساندن به هم وطنان خود برجسته شود و در واقع این کمک مردم ایران به نوعی حمایت و پشتیبانی از دفاع جانانه مردم استان در طول هشت سال جنگ تحمیلی بود.

بازوند در پایان افزود: ساخت کتیبه یادمان زلزله سرپل ذهاب در برگیرنده سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری و همچنین سفر رئیس جمهور و دیگر مسئولان کشور به منطقه زلزله زده و از سوی دیگر نوع همبستگی و انسجام ملت بزرگ ایران اسلامی در یاری رساندن به مردم شریف زلزله زده خواهد بود و ساخت آن به شخص استاندار و تیم مدیریتی استان ربطی ندارد و با ساخت آن در تلاش هستیم که اقدامات نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات مردم زلزله زده برای آیندگان به عنوان یادگار باقی بماند.

زلزله با ۶۲۰ کشته و ۱۲هزار مصدوم

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار