فرماندار دالاهو گفت: وطن‌دوستی یکی از خصیصه‌های بارز دالاهونشینان است؛ بمباران شیمیایی زرده و سرمیل تاوان وطن‌دوستی، عشق به انقلاب اسلامی و مقاومت جانانه این مردم است.
کد خبر: ۹۸۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ 20 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس در آستانه ۳۱ تیرماه و سی وسومین سالگرد بمباران شیمیایی روستاهای زرده و سرمیل در حوزه شهرستان دالاهو حجت‌الاسلام ساداتی امام جمعه شهرستان، کرم محمدی فرماندار، سلیمی معاون عمرانی، رئیس بنیاد شهید و اعضای شورای اسلامی شهر کرند با جمعی از خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان شیمیایی دیدار و گفتگو کردند.

براساس این گزارش، در ابتدای این دیدار تعداد از حضار خاطرات خود از این واقعه دردناک و جنایت هولناک را بیان کردند.

کرم محمدی فرماندار دالاهو در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را یکی از بزرگترین قربانیان سلاح‌های کشتار جمعی معرفی کرد و ظهار داشت: ۳۱ تیرماه، روز بمباران شیمیایی زرده و سرمیل به عنوان روز ملی دالاهو نامگذاری شده است. این روز، روز انسجام و وحدت تمام ساکنان این شهرستان است که طی صدها سال به نیکوترین وجه ممکن آن‌را نشان داده‌اند.

وی تصریح کرد: وطن‌دوستی یکی از خصیصه‌های بارز دالاهونشینان است. بمباران شیمیایی زرده و سرمیل تاوان وطن‌دوستی، عشق به انقلاب اسلامی و مقاومت جانانه این مردم است.

فرماندار دالاهو افزود: خس‌خس سینه‌های سوخته جانبازان عزیز شیمیایی، فریاد رسای حق‌طلبی توأم با مظلومیت ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی است و این صدا هرگز خاموش نخواهد شد.

وی اضافه کرد: بدن‌های تاول‌زده جانبازان عزیز و سرافراز شیمیایی، سند جنایت علیه بشریت و همگامی و همراهی و حمایت مدعیان دفاع از حقوق بشر از صدام حسین است.

محمدی گفت: از آمران و عاملان بمباران وحشیانه شیمیایی زرده و سرمیل نامی جز توأم با ننگ و نفرت و انزجار باقی نمانده است، اما شهدای همیشه جاوید شیمیایی، ستارگان درخشان امروز و فردای آسمان مقاومت، وطن‌دوستی، دین‌داری و انسجام ایران بوده و خواهند بود.

وی گفت: جانبازان راست قامت شیمیایی نماد ایستادگی و پایمردی در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی هستند

محمدی  از همه کسانی که به هر نحوی می‌توانند  بازتاب‌دهنده زوایای مختلف بمباران شیمیایی زرده و سرمیل باشند به‌ویژه نویسندگان، اهالی رسانه،  فعالان فضای مجازی، سخنرانان، و... خواست، تا عمق  این فاجعه بزرگ و جنایت هولناک را نه تنها در داخل کشور بلکه فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بازتاب دهند.

وی یادآور شد: در روز ۳۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ تعداد ۲۷۵ زن، کودک و افراد غیرنظامی به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر نیز مصدوم و هم‌اکنون جانباز شیمیایی هستند.

محمدی در پایان، تصریح کرد: ما خود را مدیون صبر و ایثار شما دانسته و با تاسی به سیره عملی مقام معظم رهبری خدمتگزاری به چنین مردم غیور و فداکاری را افتخار بزرگ خود می‌دانیم.  

حجت‌الاسلام ساداتی امام جمعه دالاهو نیز، اظهار داشت: راه شهدا را باید زنده نگاه داریم و پیام و مظلومیت شهدای شیمیایی را به گوش جهانیان برسانیم.

وی تصریح کرد: منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه نظامیان در کنوانسیون‌های بین‌المللی به تصویت رسیده و قریب به ۲۰۰ کشور آن را امضا کرده‌اند اما در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران این سلاح نه تنها علیه نظامیان، بلکه علیه زنان، کودکان و غیرنظامیان به کرات به‌کار گرفته شد.

امام جمعه دالاهو گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به جانبازان شریف شیمیایی بهره بگیریم.

گفتنی است، به‌خاطر رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، امسال نیز مراسم عمومی برای مراسم گرامی‌داشت شهدای بمباران شیمیایی «زرده» برگزار نخواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار