مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد که ۵۶ گروه بهداشتی و شرعی این اداره کل در روز عید سعید قربان بر روند ذبح دام در سطح استان نظارت می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹ 20 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دکتر «حسین حیدریان» اظهار داشت: این گروه در مراکز تجمع و فروش دام در سطح استان حضور دارند و بر روند بهداشتی فروش دام و ذبح آن نظارت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری کرمانشاه ۱۳ نقطه را برای توزیع و ذبح بهداشتی دام در سطح شهر معرفی کرده است، گفت: این جایگاه ها به صورت ثابت و سیار طراحی شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به احتمال شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، توضیح داد: تیم های بهداشتی دامپزشکی بر سلامت دام و جلوگیری از بروز بیماری هایی همچون تب کریمه کنگو نظارت ویژه ای دارند.

حیدریان اضافه کرد: همچنین جلوگیری از تجمع و انتقال ویروس کرونا نیز یکی دیگر از برنامه های اصلی اداره کل دامپزشکی استان در عید قربان است.

وی افزود: خطرناک‌ترین بیماری تب مالت و تب کریمه کنگوست که می‌توان با قرار دادن گوشت تازه در یخچال در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد به مدت ۲۴ ساعت، از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کشتار خارج از شبکه به هیچ عنوان توصیه نمی شود، گفت: از مردم تقاضا داریم حتی در صورتی که مجبور به ذبح دام در داخل منزل شدند نکات بهداشتی همچون پوشیدن چکمه و استفاده از دستکش، عینک و ماسک را رعایت کنند.

حیدریان ادامه داد: بر اساس هماهنگی های انجام شده کشتارگاه های سطح استان روند ذبح دام را به صورت رایگان انجام می دهند و مردم می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

دهم ذی‌الحجه مصادف با ۳۰ تیرماه روز عید سعید قربان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار