مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از راه اندازی پویشی مردمی برای ساخت آبشخورهای متعدد در سطح استان برای حیات وحش خبر داد و گفت: این پویش مردمی ادامه دارد.
کد خبر: ۹۸۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ 20 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا فریدون یاوری گفت: از ابتدای امسال با توجه به بحران کم آبی، مردم طبیعت دوست استان کرمانشاه با ایجاد پویش های مردمی نسبت به ساخت آبشخورهایی برای تأمین آب حیات وحش استان در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان اقدام کردند.

وی افزود: این اقدام زیبا از سوی مردم که در شهرستانهای قصرشیرین و گیلانغرب نمود بیشتری دارد، در بحران کم آبی امسال موجب شده که آب حیات وحش منطقه تأمین گردد.

این مقام مسئول گفت: همچنین روز گذشته یک آبشخور در منطقه حفاظت شده بیستون و چندین آبشخور در شهرستان گیلانغرب با همکاری مردم و محیط بانان احداث شد.

یاوری گفت: تعدادی از این آبشخورها در صورت کم شدن سطح آب آبشخور بصورت مکانیزه آبگیری می شود و سایر آبشخورها بوسیله ماشین های امداد از جمله آتش نشانی و همچنین به کمک محیط بانان و مردم آبگیری می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه تصریح کرد: بحران کم آبی محیط زیست استان را با چالش های متفاوتی روبرو کرده و درصددیم این چالش ها را به صورت مطلوب مدیریت و از آن عبور کنیم.

وی گفت: یکی از این چالش ها کمبود آبشخور و تأمین آب برای حیات وحش مناطق تحت مدیریت استان است که خوشبختانه با پویش های مردمی ایجاد شده و همکاری و همراهی مردم و دستگاه های خدمات رسان از این چالش با موفقیت عبور کرده ایم.

وی اظهار کرد: این حرکت جهادی و اقدام ارزشمند دوستداران طبیعت به منظور حفاظت از حیات وحش استان بدلیل بحران کم آبی، بی نظیر و شایسته تقدیر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار