بازرس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور از اجرای طرحی برای رونق گرفتن کسب و کار در اقامتگاه‌های بوم گردی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 29 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،یاور عبیری ، بااشاره به گذشت حدود یک سال و نیم از شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در این مدت به واسطه کاهش آمار مسافرت ها، اقامتگاه های بوم گردی به عنوان یکی از اماکن اقامتی نوپا دچار خسارت های زیادی شده اند.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه دولت برنامه های حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات را برای این اماکن در نظر گرفته بود، اما متاسفانه اجرای آن با مشکلاتی همراه شد، بنابراین بدنبال راهی برای کمک به اقامتگاه های بوم گردی بودیم.

بازرس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور افزود: در نهایت با صندوق کارآفرینی امید رایزنی هایی را آغاز کردیم که منجر به انعقاد تفاهم نامه‌ای با این صندوق شد تا براساس آن به هرکدام از واحدهای بوم گردی کشور که دارای یک طرح باشند، وام کم بهره پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم نامه، هرکدام از واحدهای بوم گردی که در بحث تولید و بسته بندی محصولات روستایی ورود کنند، حدود 50 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد پرداخت می شود.

عبیری تاکید کرد: هرچند فعالیت اصلی اقامتگاه های بوم گردی بحث اقامت گردشگران است، اما بسیاری از آنها در کنار این فعالیت، به کارهای دیگری همچون تولید محصولات روستایی اقدام می کنند و آن را به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: بنابراین با کمک این تسهیلات در روزهای رکود گردشگری می توانند چرخ واحدهای خود را به حرکت درآورند و از این راه کسب درآمد کنند.

بازرس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور اعلام کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، واحدهای بوم گردی شهری نیز هرکدام می توانند حدود 100 میلیون تومان تسهیلات با همین نرخ سود دریافت کنند، اما باتوجه به اینکه این واحدها امکان ورود به تولید محصولات را ندارند، بنابراین هر واحد بوم گردی شهری پشتیبان تعدادی واحد بوم گردی روستایی می شود و محصولات آنها را خریداری کرده و در قالب یک نمایشگاه یا فروشگاهی آن را برای فروش عرضه می کند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک مرحله فراخوان به اقامتگاه های بوم گردی کشور برای دریافت این تسهیلات داده شده، گفت: در مرحله اول حدود 20 اقامتگاه بوم گردی در کشور اعلام آمادگی کردند که لیست آنها را برای پرداخت تسهیلات در اختیار صندوق قرارداده ایم.

نایب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه اضافه کرد: از این تعداد حدود پنج اقامتگاه مربوط به استان کرمانشاه هستند که در حوزه تولید روغن حیوانی، میوه های خشک، صنایع دستی و ... قرار است فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دراستان کرمانشاه حدود 35 اقامتگاه بوم گردی روستایی و یک اقامتگاه بوم گردی شهری داریم که برای فراخوان بعدی امیدوارم با اعلام آمادگی از این تسهیلات برخوردار شوند.

بازرس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور در پایان از همراهی و حمایت ویژه مدیرعامل، مدیر تحقیقات و مشاور توسعه کسب و کارهای گردشگری صندوق کارافرینی امید کشور قدردانی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار