کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اوج گیری کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: با توجه به روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال ورود استان به پیک پنجم کرونا وجود دارد.
کد خبر: ۹۷۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 29 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «محمودرضا مرادی» در نشست ستاد مقابله با کرونا در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: اکنون ۳۳۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۸۴ نفر در بخش‌های ویژه بستری بوده و حال ۱۳ نفر آنها وخیم است.

وی از جان باختن ۲ تن دیگر در استان در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: با این تعداد شمار قربانیان کرونا در استان به هزار و ۹۰۴ نفر رسیده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم استان به شدت کمرنگ شده است، گفت: با توجه به شلوغی هفته اخیر و قبل از انتخابات و نیز کاهش رعایت پروتکل ها نسبت به اوج گیری دوباره کرونا در استان نگرانیم.

مرادی با اشاره به اینکه اکنون روند شیوع بیماری در کشور و کرمانشاه ثابت است، توضیح داد: برخی استان ها همچون سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و بوشهر با افزایش شمار مبتلایان مواجه هستند که این موضوع می تواند زنگ خطری برای کشور و کرمانشاه محسوب شود.

۱۱۸هزار واکسن تزریق شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع واکسیناسیون نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۱۸ هزار واکسن نوبت اول صرف واکسینه کردن ۸.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان شده است.

مرادی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست تزریق واکسن کرونا در کشور را دارد، افزود: تاکنون بیش از ۵۶ هزار واکسن نوبت دوم وارد استان شده که کار تزریق ۴۱ هزار دوز آن انجام شده و ظرف امروز و فردا مابقی دوزهای آن تزریق می شود.

هشت شهر استان نارنجی و ۶شهر زرد است

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ‌بندی جدید استان‌های کشور را از روز شنبه پنجم تیرماه اعلام کرد که براساس آن هشت شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزاش ایرنا، شهرستان های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین و پاوه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر، صحنه، جوانرود و گیلانغرب در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس این گزارش، وضعیت شهرستان قصرشیرین نسبت به رنگ بندی ۲۷ خرداد ماه از زرد به نارنجی و شهرستان جوانرود از نارنجی به زرد تبدیل شده است.

طرح محدودیت و ممنوعیت های تردد برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داشته و مجوزهای تردد برای سفرهای ضروری از طریق فرمانداری ها صادر می‌شود.

براین اساس ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای گروه قرمز و نارنجی و همچنین خروج خودروها با پلاک بومی از این شهرها ممنوع است.

تردد از شهرهای گروه زرد به سایر شهرهای گروه زرد بلامانع است، اما محدودیت تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا سه بامداد ادامه دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار