کد خبر: ۹۷۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 17 June 2021

بهنام کهوری در یادداشتی اختصاصی برای تابناک هرمزگان نوشت: با پایان یافتن مهلت قانونی تبلیغات کاندیداها، شاهد افت و خیز شانس رای آوری برخی از کاندیداها هستیم.
در تحلیل های قبل نیز اشاره کردم که رقابت اصلی میان حدود بیست نفر از کاندیداها اتفاق خواهد افتاد که البته با تائید صلاحیت دقیقه نود برخی افراد، دایره کاندیداهای مطرح تا حدودی وسیع تر شد. از طرفی برخی اظهار نظرها و لیست بندی ها نیز در افت و خیز شانس رای آوری کاندیدها بی تاثیر نبوده است. طی این مدت بر اساس مشاهدات میدانی و اظهار نظر معتمدین، به تحلیل جدیدتری از فضای انتخاباتی دست یافته ام و جهت تصحیح و اخذ نظر سایر عزیزان، چند خطی در اینخصوص به رشته تحریر در آوردم.
کاندیدهای شاخص به ترتیب با بیشترین شانس رای آوری

احمد کناری نژاد- وی پس از شکست در انتخابات شورای پنجم، بیکار ننشست و با استفاده از ظرفیت بنیاد غدیر و مرکز نیکوکاری گلشهر با گروه های بسیاری در محلات حاشیه ای ارتباط برقرار نمود. وی همچنین از افراد همسو با حجت الاسلام میرزایی از منتقدین وضعیت موجود شهرداری محسوب می گردد و توانسته این ظرفیت را نیز برای رای آوری پای کار بیاورد، اما قرار گیری احمد کناری در لیست افراد مورد حمایت مدیران شهرداری و عدم برائت وی از این لیست نشان داد احمد کناری تمام ظرفیت های مخالفین و موافقین وضعیت موجود شهر را برای ورود به صحن شورا بسیج نموده است.


حسام الدین انصاریان- وی موفق شد در جلسه معتمدین اهل سنت بیشترین رای موافق را برای قرار گیری در لیست حمایت اهل سنت از آن خود نماید. از دیگر سو ارتباط نزدیک وی با هاشمی تختی از بزرگان اصولگرای استان وی را در لیست مورد حمایت جبهه انقلاب نیز قرار داده است. انصاریان با استفاده از شبکه هنرمندان در سطح محلات توانسته است اقبال خوبی برای رای آوری با خود همراه نماید. اما قهر جامعه هنری با صندوق های رای ممکن است رتبه وی را در جدول منتخبین جابجا نماید.


فاطمه جراره- وی که دور گذشته نیز با استفاده از ظرفیت ستاد رئیسی و قوم قریشی ها برای دومین بار به شورا راه یافته بود امسال نیز قصد دارد با همان ظرفیت وارد شورا شود، انتقاد از وضعیت فساد در شهرداری و طرح سوال از شهردار توسط وی باعث شده تا بخشی از سبد رای جراره که در میان قوم قریشی ها ریزش کرده از این طریق جبران شود. وی همچنین در لیست جبهه انقلاب قرار دارد و ظرفیت انتخاباتی ابوالقاسم جراره نماینده اسبق مجلس نیز برای وی پای کار آمده است و شانس را افزایش داده است.

یعقوب دبیری نژاد- هرچند در گمانه زنی های اولیه اصلی ترین دلیل اقبال بالای وی، خوش نامی پدرش مرحوم ایوب دبیری نژاد بعنوان معاون شهرداری و از چهره های شاخص اصولگرا درکنار حمایت احمد مرادی محسوب می شد. اما انتشار رزومه و تحصیلات دانشگاهی مرتبط در سه رشته فنی مهندسی، مالی و حسابرسی و مدیریت همچنین تجربه حضور در مشاغل مختلف در دیوان محاسبات، درکنار ارتباط خوب با اقشار مختلف، از وی یک چهره نوظهور موفق و انقلابی ساخته است و او را به یکی از گزینه های جدی برای ورود به شورای شهر تبدیل نموده است. همچنین دبیری نژاد بعنوان یکی از چهار گزینه اصلی فینی های ساکن بندرعباس محسوب می گردد که استفاده از این ظرفیت به تنهایی تضمین کننده ورود وی به صحن شورا خواهد بود.

مسعود دالمن- وی که تا پیش از این گمان می رفت در لیست مورد حمایت شهرداری قرار گیرد توانست بعنوان آخرین کاندید بصورت مستقل، پا به عرصه رقابت بگذارد. دالمن حتی در لیست های ائتلافی سیاسیون نیز حضور ندارد و اعلام نموده بصورت کاملاً مستقل قصد ورود به شورا را دارد. همچنین سابقه شهرداری بندرعباس و سوابق متعدد مدیرکل ستادی استانداری و سرپرستی معاونت عمرانی استاندار، می تواند دالمن را بعنوان با تجربه ترین کاندید حاضر در عرصه رقابت معرفی نماید.
بیژن شبانکاره- شبانکاره از افراد نزدیک به ستاد انتخابات منصور آرامی، فعالیت انتخاباتی خود را از ماه ها پیش آغاز نموده بود و در ابتدا بعنوان یکی از گزینه های قطعی ورود به شورا محسوب می شد وهمچنان شانس بالایی دارد.

فاطمه آرزم- پس از انصاریان، فاطمه آرزم دومین کاندیدای مورد تائید اهل سنت است. وی علی رغم اینکه کارمند شهرداری بندرعباس است در لیست مورد حمایت مدیران قرار ندارد اما بخشی از بدنه شهرداری وی را بصورت نامحسوس همراهی می کنند. آرزم طی مدت تبلیغات انتخاباتی با حضور پررنگ در فضای مجازی خود را به قشر جوان نزدیک نموده و خانواده بزرگ وی نیز در این مسیر می تواند کمک شایانی برای پیروزی آرزم محسوب گردد.

حسن سالاری- وی از جوانان فعال در هیات های مذهبی کمربندی محسوب می گردد. اصالت قریشی وی، کمک شایانی نموده تا نفر اول لیست مورد حمایت قریشی ها باشد. از طرفی عباس پوریان، کاندید رد صلاحیت شده با تمام توان اداره امور ستاد انتخاباتی حسن سالاری را در دست گرفته است. در روزهای اخیر از حسن سالاری بعنوان یکی از گزینه های مورد حمایت شهرداری بندرعباس نام برده می شد که وی این موضوع را تکذیب نموده است.

علیرضا سعیدی- وی مهندس پایه یک عمران و عضو هیات مدیر گروه عمران سازمان نظام مهندسی است. سعیدی طی سالهای فعالیت در حوزه عمران خدمات رایگان فنی مهندسی به مساجد و اماکن خیریه ارائه نموده است و به همین دلیل همزمان عضو هیات امنا چندین مسجد و حسینیه نیز می باشد که باعث شده در هر انتخابات با کمترین هزینه بیشترین رای را در محلات بافت فرسوده کسب نماید. اما تاکنون موفق به حضور در میان فاتحین صحن شورا نشده است. این بار حمایت قاطع احمد مرادی از سعیدی می تواند عاملی برای گل شدن پاس آخر و ورود علیرضا سعیدی به صحن شورا باشد.
فریده عامری- دختر شهید اسحاق عامری همچون بیژن شبانکاره با قدرت پا به عرصه انتخابات گذاشته با جدی تر شدن فعالیت های انتخاباتی سایر کاندیداها، در جایگاه متزلزلی قرار گرفته است و احتمال پیروزی وی را با حدس و گمان باید برآورد نمود. هرچند نام فریده عامری در لیست های مختلف دیده می شود اما با توجه به تکثر این لیست ها نمی توان این موضوع را بعنوان وزنه سنگینی در معادلات در نظر گرفت.

اسماعیل رئیسی حسنلنگی- وی که در حوزه پیمانکاری برق مشغول به فعالیت می باشد با تبلیغات گسترده نام خود را بر سر زبان انداخته است. وی سابقه دهیاری روستای حسنلنگی را در کارنامه دارد و مورد حمایت قریشی های بندرعباس نیز هست. اعضای ستاد وی از افراد کارکشته انتخاباتی هستند که توانسته اند نظر مثبت برخی سیاسیون را نیز به نفع رئیسی جلب نمایند و اسماعیل رئیسی را در لیست منتسب به جراره و ستاد رئیسی قرار دهند.

سجاد جلال زاده- وی معاون سابق اداره کل نوسازی مدارس و از افراد فعال در ستاد انتخاباتی محمد آشوری است و به همین دلیل در لیست نفرات اصی مورد حمایت شهرداری نیز قرار دارد و با استفاده از این موقعیت، ارتباط نزدیکی با لیدرهای انتخاباتی مرتبط با شهرداری در سطح محلات برقرار نموده است. با توجه به اینکه وی یکی از گزینه های اصلی لیست شهرداری محسوب می گردد شانس رای آوری بالایی برای وی در محلات حاشیه نشین پیش بینی می گردد.

شیخ احمد عامری- عامری از جمله تند ترین منتقدین عباس امینی زاده در تبلیغات انتخابات چهارسال قبل بود که رفته رفته به یکی از حامیان شهردار مبدل شد و در حال حاضر در لیست نفرات اصلی مورد حمایت شهرداری قرار دارد. وی همچون احمد کناری نژاد جز نفرات مشترک لیست مورد حمایت علی اکبر میرزایی است که همزمان در لیست مخالفین و موافقین شهردار فعلی قرار دارند. حجت الاسلام احمد عامری با استفاده از ظرفیت سایر روحانیون و سیاهویی های مقیم بندرعباس پایه رای خوبی دارد و کمک لیدرهای انتخاباتی شهرداری، جایگاه وی را در میان خوش اقبال های شورای ششم جابجا خواهد نمود.

اسماعیل بواشه- او نیز همچون فاطمه جراره با به چالش کشیدن عباس امینی زاده در شورای پنجم توانسته است سبد رای خوبی در میان مخالفین شهردار بندرعباس داشته باشد. بواشه ظرفیت رای بخشی از فرهنگیان را دارد و حمایت احمد مرادی و ستاد انتخاباتی رئیسی کمک شایانی به بالارفتن احتمال رای آوری وی خواهد نمود.

علاوه بر کاندیداهای پیش گفته این روزها افراد دیگری همچون سید رضا موسوی، غزاله بالاگر، احمد جعفری ، مصیب نظری، عبدالمجید جلالی، عبدالرضا حیدری، مجتبی معین وزیری ، علی پاسلار بندری، حمیدرضا حیدری پوری و رضا عامری نیز از جمله دیگر کاندیداهایی هستند که نامشان این روزها بیشتر شنیده می شود اما باید تا سپیده دم 29 خرداد منتظر بود تا ببینیم یازده نفری که توانسته اند بیشترین اعتماد مردم را به خود جلب نمایند چه کسانی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار