رئیس هیات ورزش های همگانی استان کرمانشاه از پایان رقابت های لیگ سراسری یوگا خبرداد و گفت: کرمانشاهیان با ارسال 594 فیلم در بخش تیمی این رقابت‌ها به مقام سوم کشور رسیدند.
کد خبر: ۹۷۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 16 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،نریمان رحمانی بااشاره به اجرای طرح سراسری لیگ یوگا، اظهارکرد: این رقابت ها در دو سطح تیمی و حرفه ای و در شش رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان "الف"، بزرگسالان "ب" و پیشکسوتان برگزار شد.

وی تصریح کرد: سطح تیمی این لیگ برای ورزشکاران مبتدی رشته یوگا بود که از 20 اردیبشت تا 20 خرداد به مدت یک ماه برگزار شد و اخیرا نتایج آن از سوی فدراسیون همگانی اعلام شده است.

رئیس هیات ورزش های همگانی کرمانشاه افزود: ورزشکاران علاقمند به شرکت در این طرح شش حرکات از میان حرکاتی که در شناسنامه حرکات آسانا وجود داشت را انتخاب و در قالب ویدئوی 180 ثانیه ای اجرا و آن را در سایت بارگذاری کردند.

وی از ارسال 594 ویدئو از کرمانشاه در بخش تیمی خبرداد و گفت: براساس اعلام فدراسیون همگانی، کرمانشاه بعد از استان های خراسان شمالی و بوشهر توانست رتبه سوم کشور را بدست آورد.

رئیس هیات ورزش همگانی کرمانشاه به برگزاری سطح حرفه ای لیگ یوگا نیز اشاره کرد و گفت: مرحله استانی این سطح از 20 اردیبهشت تا سوم خرداد به مدت 15 روز ادامه داشت و سه نفر برتر هر رده سنی به مرحله کشوری که از 15 اردیبهشت تا 20 خرداد بود راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه نتایج این بخش هنوز از سوی فدراسیون اعلام نشده، تاکید کرد: نفرات برتر این سطح نیز به اردوی انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی 2020 دعوت خواهند شد.

رحمانی در ادامه برگزاری این رقابت ها را باعث توسعه این رشته و ایجاد فضای رقابتی سالم بین ورزشکاران آن دانست و افزود: بهبود سطح مهارت ها برای حضور در مسابقات ملی و بین المللی، پیشرفت در تکنیک ها، آشنایی با علم حرکات همگام با آخرین متدهای روز دنیا، ایجاد انگیزه، استعدادیابی و آشنایی و ترغیب مردم با این رشته از دیگر اهداف برگزاری لیگ یوگا بود.

وی در ادامه با بیان اینکه از حدود یک سال و نیم پیش که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده فدراسیون ورزش همگانی برای ترغیب مردم به تحرک و ورزش کردن برنامه های مختلفی را تدارک دیده، اظهار کرد: این فدراسیون در اقدامی جدید و مبتکرانه برگزاری لیگ های ورزشی را در دستور کار قرارداده که قطعا تاثیر مثبت آن بزودی نمایان خواهد شد.

رئیس هیات ورزش های همگانی کرمانشاه به برگزاری موفق لیگ تندرستی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری این لیگ فصلی جدید را در ورزش همگانی کشور ایجاد کرد که پیامدِ آن برنامه ریزی برگزاری لیگ های ورزشی در کمیته های تحت پوشش فدراسیون بود.

وی در پایان با تقدیر از راهبری مناسب این فدراسیون که منجر به ایجاد گفتمان جدید ورزش همگانی شده افزود : امیدوارم به زودی شاهد پایان یافتن بیماری کرونا باشیم تا امکان اجرای برنامه ها به صورت حضوری و با مشارکت تمام علاقه مندان ایجاد شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار