فرماندار سرپل‌ذهاب انتخابات ۲۸ خرداد امسال را تعیین کننده افق سال ۱۴۰۰ دانست و گفت: انتخابات ایران اسلامی در بُعد داخلی امری بسیار مهم و در بُعد بین المللی نیز دارای بازتاب بسیار زیادی است.
کد خبر: ۹۷۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 16 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،نورالدین فرزادی پور در جلسه شورای اداری افزود: انتخابات در واقع تبلور اراده مردم در تعیین سرنوشت خویش است از این رو باید از فرصتی که نظام و حاکمیت فراهم کرده برای نقش آفرینی نهایت استفاده را ببریم.

وی اظهار داشت: در حقیقت نگاه بین‌المللی به بحث انتخابات ویژه است و دشمنان نظام اسلامی همه توان و تلاش خود را از جهات مختلف به کار گرفته‌اند تا مردم را بی‌انگیزه کنند و باعث دلسردی آنها و کم رنگ کردن حضورشان در پای صندوق‌های رای شوند.

فرماندار سرپل‌ذهاب تاکید کرد: رهبر مظم انقلاب اسلامی مردم را نسبت به مشارکت در امور سیاسی و مذهبی توصیه کرده و تاکید جدی به مشارکت حداکثری در عرصه انتخابات دارند چون مشارکت مردم توطئه های دشمن را خنثی می‌کند لذا همه باید در این عرصه سرنوشت ساز هوشیارانه عمل کنیم.

وی یادآور شد: براساس ماده ۷۱ قانون شوراها و ماده ۲۱ قانون ریاست جمهوری همه امکانات، نیروی انسانی، ملزومات و هر آنچه در اختیار سیستم اجرایی است برای برگزاری مطلوب انتخابات اختصاص یافته و تخطی و عدم همراهی در انتخابات دور از انتظار است.

وی با بیان اینکه ادارات خدمات رسان، آب، برق و گاز پیش بینی‌های لازم جهت عدم قطعی احتمالی در روز انتخابات را انجام دهند، گفت: بیمارستان و مرکز فوریت‌های پزشکی آمادگی کافی برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

فرزادی پور ادامه داد: در جهت تسهیل عبور و مرور و ترافیک گشت راهور تشدید شود، ضمن اینکه دستگاه ها امکانات خودرویی و ملزومات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی به بحث تجهیز شعب جمع آوری آرا اشاره کرد و افزود: تدابیر لازم به کار گرفته شود تا یک روز قبل از رای گیری، امکانات شعب کنترل و بررسی شود و متناسب با فیزیک ساختمان پروتکل های بهداشتی رعایت شود تا مردم به راحتی برای شرکت در انتخابات حضور یابند.

فرزادی پور اضافه کرد: از آن جهت که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها را همزمان با ریاست جمهوری داریم بخشداران تاکید برحضور حداکثری داشته باشند، همچنین مدیریت شبکه بهداشت و درمان با گماردن راهبرهای بهداشتی، سیستم شعب اخذ رای را مدیریت کند تا سلامت مردم تضمین شود.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار