مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور با اشاره به اینکه دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال بسیار پر مصرف هستند، گفت: با کارهای تخصصی مشترکان پر مصرف و در نتیجه ماینرها را در کرمانشاه ردیابی کرده و با متخلفان برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۹۷۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 16 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛«علی اسدی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بخشی از فشار وارد شده به شبکه توزیع برق کشور به دلیل فعالیت ماینرها است که بیش از اندازه برق مصرف می‌کنند (یک دستگاه ماینر ۱۵ برابر یخچال و پنج برابر یک کولر گازی برق مصرف می‌کند)

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با اشاره به اینکه شناسایی ماینرها کار دشواری است، افزود: با همکاری اداره اطلاعات، دستگاه قضایی و دیگر ارگان های مربوطه، مسیرهای پر مصرف برق را شناسایی و در نهایت مراکز استخراج ارز دیجیتال را شناسایی خواهیم کرد.

اسدی با اشاره به اینکه افزایش دما به افزایش بیش از حد مصرف برق در کرمانشاه منجر شده است، تاکید کرد: به نظر می‌رسد در هفته های آینده با توجه به افزایش دمای هوا شاهد افزایش چشمگیر مصرف برق نیز باشیم.

به گفته وی، میزان مصرف برق در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ هزار و ۷۹۰ مگاوات رشد داشته است که منجر به وارد کردن فشار به سیستم توزیع برق شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب با اشاره به اینکه وقوع خاموشی در شبکه برق به دلیل فشار بر شبکه توزیع است، گفت: از هفته گذشته و با توجه به تغییر ساعت ادارات کرمانشاه، شاهد مدیریت مطلوبی در زمینه مصرف هستیم.

اسدی توضیح داد: تجربه نشان داده با مدیریت مصرف برق و صرفه جویی مردم می توانیم این میزان افزایش بار را نیز کنترل و از خاموشی جلوگیری کنیم.

وی در رابطه با میزان تولید برق در نیروگاه‌های غرب کشور یادآور شد: اکنون روزانه سه هزار و ۸۵۰ مگاوات برق در غرب کشور تولید می‌شود که این میزان برق در اختیار شبکه توزیع قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب در استان کرمانشاه روزانه ۸۰۰ مگاوات برق به صورت روزانه مصرف  می شود.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار