امروز انجام شد:
استاندار کرمانشاه از بیمارستان سیار تخصصی  ۱۲۸ تخته امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه به عنوان متحرک‌ترین سامانه بیمارستانی در کشور و منطقه برای تسریع خدمات در بحران‌ها بازدید کرد.
کد خبر: ۹۷۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 15 June 2021

به گزارش  تابناک کرمانشاه  ؛ هوشنگ بازوند صبح امروز با همراهی سردار عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف و محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی از این بیمارستان سیار بازدید کرد؛ بازوند اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی بحرانها پیشگام و پیشقدم بوده و در زلزله کرمانشاه شاهد نقش آفرینی و از خودگذشتگی بیش از 10 هزار نفر از نیروهای نظامی استان برای امداد و نجات و کمک به مردم بودیم.

وی افزود: این بیمارستان با قابلیت انتقال سریع و استقرار در بحران ها شرایط مطلوبی را برای خدمت رسانی و بهبود خدمات درمانی و امداد و نجات در بحران های احتمالی ایجاد می کند که توسط مرکز بهداری غرب طراحی و ساخته شده است و در واقع امکان ارائه خدمات به استانهای غربی را فراهم نموده است.

استاندار کرمانشاه به تجهیزات مناسب و امکانات پیش بینی شده در این بیمارستان سیار اشاره کرد و گفت: این بیمارستان که از کانتینرها تشکیل شده دارای خدمات تشیخصی، درمانی، اورژانس، بستری، آزمایشگاه، تصویربرداری، دو اتاق عمل مجهز و سایر بخش های تخصصی است که در کشور و منطقه به لحاظ طراحی و تجهیزات بی نظیر است و قابلیت توسعه را هم دارد.

بازوند ادامه داد: در مراسم اربعین نیز این امکان با بازگشایی مرز خسروی وجود دارد که این بیمارستان تخصصی سیار در منطقه مستقر شود.
مقام ارشد استان ضمن تشریح اقدامات انجام شده در بحران های کرونا، سیل و زلزله توسط نیروهای نظامی از تلاش و مساعدت ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد و گفت: این همکاری و کمک به مردم در زلزله در مراحل امداد و نجات، اسکان اضطراری، موقت و دایم تداوم داشت و در دوران کرونا هم امروز شاهد هستیم از همه ظرفیت ها برای تحقق مصوبات ستاد ملی کرونا با تجمیع امکانات و ظرفیت ها استفاده می شود.

این بیمارستان که کمتر از 7 ماه توسط مرکز بهداری غرب ، تحقیق، پژوهش، طراحی و ساخته شده است، قابلیت توسعه و ارتقاء تا 138 تخت بیمارستانی را دارد. این بیمارستان سیار شامل بخش های اورژانس، بستری، آزمایشگاه، تصویربرداری، داروخانه، ICU،CCU، ریکاوری و CSR، اتاق عمل به استعداد دو تخت عمل، MRI، CTS و همچنین بخش های پشتیبانی، آشپزخانه سیار،واحد سیار فنی پشتیبانی و ... می باشد.
 
از قابلیت های این بیمارستان تحرک و جابه جایی سریع، خوداتکایی، دارای بالابر به منظور انتقال مجروحین و مصدومین، باز و بسته شدن به صورت الکتروپنوماتیک و دستی، پوشش یکنواخت بدنه از جنس GRP، درب های برقی، پرده های برقی آنتی باکتریال و رعایت استانداردهای بیمارستانی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار