حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ویژه برنامه های جشن های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) در سطح استان و در بقاع متبرکه شاخص استان کرمانشاه با شعار ((خدمت کریمانه گره‌گشایی به رسم اهل بیت ))برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 15 June 2021

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار   تابناک کرمانشاه اظهار کرد:  در دهه کرامت سازمان اوقاف برنامه های متنوعی را تدارک دیده و در ۲ بخش اجرا خواهند شد.

وی افزود: بخش اول شامل ویژه برنامه های جشن های مردمی دهه کرامت، که از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا(ع) یعنی از اول لغایت ۱۱ ذیقعده مصادف با ۲۲ خرداد الی یک تیر ۱۴٠٠ اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بخش دوم شامل برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان است که در شب یا روز پنجم ذیقعده یعنی چهارشنبه ۲۶ خرداد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی خاطر نشان کرد: در بخش اول یعنی جشن های مردمی دهه کرامت باتوجه به شرایط موجود و محدودیت های ستاد مبارزه با کرونا، کاروان شادی با نام شمیم کرامت ویژه این دهه و خصوصا در روز ولادت امام رضا(ع)راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: باتوجه به تصویب شعار خدمت کریمانه گره گشایی به رسم اهل بیت، در کارگروه محتوای دهه کرامت در سازمان اوقاف مصوب شده که در بنرها، در فضا سازی های محیطی و تبلیغات از این شعار استفاده و برنامه ریزی لازم در این زمینه در ستاد استانی در دست انجام است و جلساتی برگزار شده و قرار است به صورت مفصل تر اجرا شود.

محمد صالحی تاکید کرد: برگزاری مراسم جشن ویژه روز دختر نیز با همکاری نماینده ی اتحادیه انجمن های دانش آموزان در استان برگزار شد، پخش نماهنگ های مرتبط با زیارت امام رضا (ع)،حضرت معصومه (س)، صلوات خاصه امام رضا(ع)در این ۱٠ روز هر روز ساعت ۸ صبح تا ۸ شب ، همکاری با خدام اعزامی از آستان قدس رضوی (کاروان زیر سایه خورشید) و استفاده از این ظرفیت برای برگزاری همایش باشکوه،نورافشانی در شب ولادت امام رضا (ع) با همکاری بسیج از جمله برنامه های بخش اول هستند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه برنامه های بخش دوم که شامل روز ملی تکریم و تجلیل از امام زادگان است را تشریح کرد: تبلیغات محیطی با محتوای از سخنان مقام معظم رهبری و بزرگان در خصوص زیارت امام زادگان با استفاده از سایت rasekhon.net/ehsan ، استفاده از ظرفیت کانال شمیم افق که کانال سراسری است در ایام دهه کرامت مطالبی جذابی بارگذاری میشود به ادرسEitaa.com/shamimofogh و توزیع برشور امام زاده ها در شهرستان ها از دیگر برنامه های سازمان اوقاف است‌.

وی در پایان گفت: این طرح در ۸ بقعه متبرکه اجرا می شود که شامل؛ امام زاده سیده فاطمه، زیارتگاه صاحب الزمان، امام زاده ابراهیم طاقبستان در کرمانشاه و امام زاده باقر بیستون، امام زاده علی اکبر اسلام آباد غرب، امام زاده احمد سنقر، امام زاده ابراهیم کنگاور و امام زاده سید جمال الدین است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار