معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: ارائه آموزش‌های مناسب و کاربردی به افراد جویای کار به اشتغال پایدار منجر می‌شود و راهکاری کلیدی برای کاهش بیکاری در جامعه است.
کد خبر: ۹۷۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ 15 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا،«منوچهر فخری» در دیدار با اعضای شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه، ایجاد اشتغال پایدار و آموزش به افراد جویای کار را راهکاری برای کاهش بیکاری در جامعه دانست و افزود: اگر برنامه ایجاد اشتغال پایدار و ترویج آموزش‌های مناسب و کاربردی به متقاضیان جویای کار با جدیت دنبال شود، قطعاً از تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد کاسته می شود و فرصت بهتری برای برنامه ریزی بخش دولتی فراهم می‌گردد.

او تاکید کرد؛ برنامه های حوزه اشتغال و آموزش باید با همکاری و تلاش همه حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی دنبال شود تا شاهد اتفاق خوبی در استان کرمانشاه باشیم.

وی تاکید کرد: این هدف مهم با حضور استاندار تلاشگر کرمانشاه و تیم مدیریتی با تجربه و توانمند استان، بسیار قابل دستیابی است و اقدامات بسیار خوبی نیز در این مدت صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تدوین سند اشتغال استان را کاری بسیار مهم و قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: داشتن‌ سند و برنامه در هر حوزه مدیریتی یکی از ابزارهای خوب و راهبردی در جهت انجام کارهای درست و منطقی و بر مدار توسعه است و بی گمان شاهد تداوم اتفاقات خوب در حوزه اشتغال استان خواهیم بود.

فخری اضافه کرد: ادارات زیرمجموعه وزارت تعاون در حوزه‌های مختلف و بسیار گسترده‌ای مانند اشتغال، آموزش، درمان، تامین اجتماعی، بازنشستگی، مسکن و دیگر بخش ها به شهروندان خدمات ارائه می دهند و در واقع خدمات یک دولت محلی کوچک را عهده دار هستند و به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک می کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد استان در زمینه اشتغال، اظهار داشت: در سال های اخیر برنامه‌ها و اقدامات بسیار خوبی در حوزه اشتغال و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی با مدیریت مهندس بازوند در استان انجام شده و نرخ بیکاری سالیانه استان در مقایسه با گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

نرخ بیکاری کرمانشاه ۱۴.۹ است

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که بیش از ۳۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه»، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت.

سال ۹۹ اما این هدفگذاری محقق نشد و نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال ۹۹ از سوی مرکز آمار ایران، ۱۴.۹درصد اعلام شد.

البته به گفته بهزاد باباخانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه " این استان در سال ۹۹ به دلیل محدودیت‌های کرونایی ۲۷ هزار شغل از دست داد که اگر این شرایط تحمیلی نبود، نرخ بیکاری سال گذشته ۲.۵ تا سه درصد کاهش پیدا می‌کرد."

با این حال روند حرکتی نمودار بیکاری کرمانشاه طی چهار سال اخیر کاهشی بوده است؛ نرخ بیکاری استان در سال ۱۳۹۵ تا ۲۲.۲ درصد هم بالا رفت و ۹.۶ درصد از میانگین کشوری بیشتر شد در ادامه اما روند کاهشی آغاز شد و در سال ۹۶ به ۲۱.۷، ۹۷ به ۱۸.۷، ۹۸ به ۱۵.۷ و سال ۹۹ هم به ۱۴.۹ درصد کاهش یافت.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار