فرماندار شهرستان کرمانشاه اعلام کرد که تاکنون تخلف انتخاباتی شاخص از سوی نامزدهای شورای اسلامی شهر کرمانشاه رخ نداده است.
کد خبر: ۹۷۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 13 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،،«فضل الله رنجبر» افزود: تبلیغات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شهر از روز پنجشنبه ۲۰ خرداد همزمان با سراسر کشور در شهر کرمانشاه نیز آغاز شد و نامزدها نیز اقدام به برپایی ستادهای خود کرده‌اند.

او گفت: در مجموع ۱۶۲ نامزد شورای شهر کرمانشاه تایید صلاحیت شده اند و اکنون کار تبلیغات را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون تخلفات انتخاباتی شاخص در سطح شهر رخ نداده است، افزود: در روزهای اخیر چند مورد تخلف از نظر اندازه بنرها در سطح شهر رخ داد که با تذکر به نامزدها جمع آوری شد.

به گفته فرماندار کرمانشاه از مجموع ۳۱۲ نفر داوطلب شورای اسلامی شهرهای کرمانشاه، کوزران، ماهیدشت، هلشی و قلعه ۲۳۶ نفر تایید نهایی شدند.

بیش از ۲هزار صندوق الکترونیکی در شهرستان

رنجبر، تعداد صندوق های الکترونیک اخذ رای را ۲ هزار و ۶۵ عدد اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۳۱۴ نفر برای کار با این دستگاه ها و دریافت آموزش‌های لازم فراخوانده شده اند.

وی با بیان این‌که ۷۲۱ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه آرای مردم را جمع‌آوری خواهد کرد، گفت: ۴۵۸ شعبه مخصوص شهر کرمانشاه است که ۴۴۶ شعبه به‌ صورت ثابت و ۱۲ شعبه نیز به‌ صورت سیار آرای مردم را اخذ می کنند.

فرماندار کرمانشاه افزود: تمام فرآیند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر کرمانشاه به ‌صورت کاملاً الکترونیکی خواهد بود و عوامل برگزاری انتخابات هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

رنجبر همچنین به موضوع فعالیت ستادهای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: روسای ستادهای داوطبان انتخابات ریاست جمهوری نیز روز گذشته در نشستی توجیه شدند تا از بروز هر گونه تخلف انتخاباتی جلوگیری شود.

۱۵هزار نفر کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند

وی در بخش دیگری از صحبت های خود عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان کرمانشاه را حدود ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این عوامل شامل عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بازرسان هستند که کار برگزاری انتخابات را در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه انجام خواهند داد.

فرماندار کرمانشاه واجدین حق رای در شهرستان کرمانشاه را حدود ۸۵۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: پس از تایید نهایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، امروز اسامی نهایی کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده را منتشر کرده ایم.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار