محمود رضا مرادی در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:ادامه واکسیناسیون در استان کرمانشاه به محض ورود واکسن به کشور انجام می شود.
کد خبر: ۹۷۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 12 June 2021

محمود رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار مورد واکسیناسیون در استان انجام و منتظر هستیم به زودی باقی مانده سهم واکسن استان اختصاص داده شود تا بتوانیم مواردی که دوز دوم آنها تزریق نشده و یا افرادی که مشمول پذیرش واکسن هستند،واکسن خود را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه به برنامه ریزی تزریق واکسن از طریق پیامک،رسانه های عمومی و سایت های معتبر به اطلاع مشمولین خواهد رسید،افزود:در حال حاضر واکسن در کل کشور تقسیم نشده و به محض اینکه به کشور وارد و تقسیم صورت گیرد،در خدمت مردم استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی از افراد نگرانی هایی مبنی بر این موضوع دارند که اگر دز دوم واکسن را در موعد مقرر دریافت نکنند،دچار مشکل شوند و یا تاثیر دز اول از بین برود،تصریح کرد: با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور هر واکسن تزریقی یک رنج زمانی دارد که اگر تزریق در این فاصله زمانی انجام شود مشکلی در ایمنی ایجاد نخواهد کرد.

مرادی اظهار کرد: در خیلی از واکسن ها ثابت شده فاصله زمانی بیشترمناسب تر است، در نوع واکسن روسی ابتدا ۲۱ روزه تزریق تزریق که به ۲۸ روز تبدیل شد. واکسن آسترازنکا نیز بین ۴ تا ۱۲ هفته تزریق می شود بنابراین، اگر در این رنج تزریق شود مشکلی پیش نخواهد آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار