ایسنا/کرمانشاه کتاب «ارکان و تشریفات اسناد رسمی در حقوق ایران» نوشته مریم مرادی، یک کتاب کاربردی در زمینه اطلاعات حقوقی مربوط به ثبت اسناد و اسناد رسمی است که در کرمانشاه به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۹۷۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶ 12 June 2021

به گرارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،مریم مرادی نویسنده این کتاب با اشاره به زبان ساده به کار رفته در نوشتار این کتاب، گفت: مباحث حقوقی دشوار هستند، بنابراین سعی کرده ام در این کتاب با زبان ساده این مباحث را برای عموم مردم بیان کنم.

مرادی به فعالیت چندساله اش در دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد وافزود: همین موضوع سبب شد تا مواردی که عموم جامعه در آن مشکل دارند را شناسایی کرده و در این کتاب به زبان ساده برای مردم بیان کنم.

وی افزود: رشته تحصیلی من هم مرتبط با همین موضوع بوده و تحصیل در رشته حقوق خصوصی موجب شده با اشراف بهتری بتوانم این کتاب را به نگارش درآورم.

مرادی گفت: «ارکان و تشریفات اسناد رسمی در حقوق ایران» اولین کتاب من است که در 115 صفحه توسط انتشارات "قانون یار" به چاپ رسیده است.

این نویسنده کرمانشاهی تصریح کرد: در این کتاب در پنج فصل مباحثی با موضوع اسناد رسمی در حقوق ایران توضیح داده شده، بطوری که خواننده به راحتی با خواندن این کتاب با موضوعات حقوقی در زمینه اسناد رسمی آشنا می شود.

وی افزود: در فصل اول این کتاب تعریف و شناخت مفاهیم اولیه اسناد رسمی برای خواننده تشریح شده و تلاش کرده ام مباحث را در فصل های مختلف کتاب به ترتیب تخصصی‌تر شدن بیان کنم.

مرادی گفت: تبیین حقوقی اصول و ارکان اسناد رسمی، تحلیل حقوقی اسناد رسمی محضری، ارکان و اصول حقوقی ثبت اسناد به صورت الکترونیک و بررسی جُرم جعل سند و مجازات قانونی مرتکب آن از جمله موضوعات مهم دیگری است که در فصل های دوم تا پنجم کتاب به آنها پرداخته ام.

ان نویسنده با بیان اینکه یادگیری مسائل حقوقی یکی از ضروریات زندگی امروزی است، گفت: دانش حقوقی و آگاهی از قوانین و مقررات مربوط به آن، علاوه بر نظم دهی به ساختارهای متعدد اجتماعی، با جلوگیری از سوءاستفاده ها و کلاهبرداری ها، روابط بین افراد را نیز مدیریت می کند و در نهایت در نظم دهی اجتماعی جامعه نیز تأثیر فراوانی خواهد داشت.

وی افزود: این کتاب طوری نگاشته شده که علاوه بر دانشجویان رشته های حقوق، عامه مردم هم بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار