مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: کشت قراردادی راه حل اساسی برای رفع مشکلات بازار کشاورزی این استان است.
کد خبر: ۹۷۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 10 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،ایرج صفایی اظهار کرد: با وجود نیاز به نقدینگی کشاورزان برای خرید نهاده و ماشین آلات مورد نیاز، اجرای کشت قراردادی تضمینی برای خرید محصول محسوب می‌شود.

وی افزود: با اجرای کشت قراردادی کشاورزان متعهد می‌شوند که محصول تولیدی را خارج از قرارداد در جایی دیگر عرضه نکرده و از طرفی کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی بر مبنای قیمت روز یا قیمت مناسب اقدام به خرید از کشاورزان کنند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: با اجرای کشت قراردادی، کشاورزان با رغبت بیشتری به تولید ادامه می‌دهند، زیرا که درآمد خوبی از ناحیه فروش محصول کسب می‌شود.

صفایی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش قدرت خرید را از جمله مزایای کشت قراردادی برشمرد و گفت: با اجرای کشت قراردادی و ارتقای درآمد کشاورزان، قدرت آن‌ها برای خرید ماشین آلات کشاورزی افزایش می‌یابد، خریداران محصولات تولیدی از کشاورزان اعم از بخش دولتی، خصوصی یا شرکت‌های بزرگ این توانایی را دارند که ماشین آلات روز را در اختیار کشاورزان قرار دهند.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی سبب تأمین نهاده اعم از بذر، کود، سم و ماشین آلات توسط اتحادیه تعاونی‌های تولید و روستایی شده و به سهولت در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد، افزود: کشاورزان با استفاده از ماشین آلات روز در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت می‌توانند ضایعات را کاهش داده و خسارت را به حداقل برسانند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: با توجه به پتانسیل این استان و هم مرز بودن با کشور عراق و وجود چندین پایانه مرزی، وجود کشت قراردادی و به تبع آن افزایش کیفیت محصول کشاورزی می‌تواند سبب رشد و گسترش تولید در استان کرمانشاه شود، در این راستا شبکه تعاونی‌های روستایی و اتحادیه تعاونی‌های تولید این استان آماده هرگونه همکاری در این موضوع است.

صفایی تصریح کرد: در مرحله نخست بیش از یک صد و ۲۰ هکتار مزرعه ذرت در استان کرمانشاه زیر کشت قراردادی رفته که امید می‌رود این مقدار افزایش یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار