معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری سلامت برای اشتغالزایی بیشتر نخبگان است.
کد خبر: ۹۷۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 10 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر، با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رئیس پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی این استان و رؤسای دانشگاه‌های کلان منطقه سه آمایشی نخستین شورای پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

فرید نجفی در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز فعالیت ۱۰ پارک علم و فناوری سلامت را در کلان مناطق کشور صادر کرده است.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری سلامت با هدف تبدیل ایده‌های نو به محصول، اشتغالزایی بیشتر نخبگان و ایجاد بستری مناسب برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های سلامت راه‌اندازی شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه راه‌اندازی و تأسیس پارک‌های علم و فناوری جهش مهمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی محسوب شده و پتانسیل بسیار خوبی برای کلان مناطق ایجاد می‌کند، گفت: راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری سبب می‌شود تا شرکت‌هایی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، بسیار سریع‌تر و در یک اکوسیستم کاملاً مشخص و تعریف شده در سطح کشور به پیشرفت در فناوری و تولید دست پیدا کنند.

نجفی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد، فعالیت این پارک‌ها بسیار کمک کننده بوده و حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در رسیدن به خودکفایی و فعال شدن چرخه تولید بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه استانداران باید از راه اندازی پارک فناوری سلامت در استان‌ها حمایت کنند، افزود: استانداران در اختصاص دادن زمین و فضای مناسب نهایت همکاری را با دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته باشند، زیرا که تأسیس پارک علم و فناوری یکی از افتخارات و از زیرساخت‌های لازم برای پیشبرد اهداف اقتصادی در هر استان به شمار می‌رود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در کلان منطقه سه، هم مرز بودن با کشور عراق شرایط ویژه‌ای را ایجاد کرده به طوری که در این کلان منطقه دانشجویان زیادی از کشور عراق در حال تحصیل هستند و تبادلات فرهنگی و آموزشی بسیار خوبی وجود دارد.

نجفی ادامه داد: با راه اندازی پارک علم و فناوری در کلان منطقه سه، این تبادلات را می‌توان در سطح فناوری گسترش داد و موفقیت بسیار خوبی در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به کشور عراق به دست آورد.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وجود فعالیت شتابدهنده‌های کشوری، در پارک‌های علم و فناوری هر کلان منطقه سه شتاب دهنده برای تسریع در اقدامات و فعالیت‌های شرکت‌های پارک فناوری سلامت مورد نیاز است، تفاهم نامه‌ای در راستای حمایت از شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری سلامت و انجام فعالیت هماهنگ این پارک‌ها ابلاغ خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار