رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش هفت درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در چهار سال اخیر، گفت: همچنان بیکاری مهمترین مشکل و اشتغالزایی مهمترین اولویت کرمانشاه است.
کد خبر: ۹۷۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 10 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حبیب الله وفایی در نشست شورای اداری استان در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه رتبه نخست شاخص فلاکت در کشور را با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری و تورم دارد.

وی با بیان اینکه نرخ تورم شامل جمع نرخ بیکاری و نرخ تورم است، گفت: براساس نظر کارشناسان نرخ بیکاری تاثیر بیشتری برای شاخص امید به زندگی ‌دارد و نرخ تورم تاثیر کمتری دارد.

رییس‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ‌کرمانشاه افزود: به عقیده کارشناسان اقتصاد شاخص فلاکت به تنهایی نمی‌ تواند نماد وضعیت زندگی مردم و برنامه ریزی های کلان اقتصادی باشد.

وفایی با بیان اینکه نرخ بیکاری کرمانشاه تا سال ۹۵ افزایشی بود، گفت: در چهار سال گذشته نرخ بیکاری‌کرمانشاه بیش از هفت درصد کاهش پیدا کرد.

وی عنوان‌ کرد: با توجه به بالا بودن ‌نرخ بیکاری کرمانشاه نسبت به میانگین کشور همچنان بیکاری در جامعه احساس می شود و اشتغال مهمترین اولویت استان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: مسیر ریل گذاری کرمانشاه برای کاهش نرخ بیکاری مناسب است و می تواند منجر به توسعه استان شود.

موفقیت های دولت در کرمانشاه باید اعلام شود

معاون پیشین هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه نباید واقعیت ها و موفقیت های اقتصادی در کرمانشاه را کتمان‌ کنیم، گفت: باید قبول کنیم که برای رشد اقتصادی نیازمند ارتباطات بین المللی است اما با وجود تحریم توانستیم عملکرد مناسبی در اقتصاد کرمانشاه بجا بگذاریم.

هدایت حاتمی افزود: مشکلات کرمانشاه آنچنان ریشه دار است که نمی شود آنها را با توان مدیران استانی حل کرد از این رو توانستیم توجه مدیران ملی را به کرمانشاه جذب کنیم.

وی عنوان کرد: در سال ۹۹ انتخاب کردیم که در پایان سال بیشتر به کاهش نرخ بیکاری بپردازیم ‌تا کاهش نرخ تورم.

معاون پیشین هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: سال گذشته ناگریز بودیم که با توجه مشکلات موجود از تولید حمایت کنیم تا بیکاری کرمانشاه کاهش پیدا کند.

حاتمی افزود: در سال گذشته برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری تلاش کردیم اما حدود ۴۰ هزار شغل را به دلیل کرونا از دست دادیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های خوبی در زمینه اقتصادی افتتاح کردیم گفت: در زمینه شاخص فضای کسب و کار جایگاه ۳۱ کشور را داشتیم‌ که این‌ رقم به ۱۷ کشور رسید.

معاون پیشین هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: کرمانشاه جز استان های ضعیف در زمینه گلخانه ای بودیم اما اکنون پروژه های بزرگی در این زمینه حال انجام است.

حاتمی با تاکید بر اینکه ظلم است که اقدامات و فعالیت های دولت و نظام‌ را در نبینیم، اظهار داشت: ۵۰ درصد فروش زمین شهرک های صنعتی کرمانشاه مربوط به سال ۹۷ به بعد است که نشان از روند افزایشی سرمایه گذاری در کرمانشاه دارد.

وی افزود: ۱۱ درصد تسهیلات اشتغالزایی روستایی کشور به کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است که در نهایت منجر به اشتغالزایی و افزایش سکونت در روستاها می شود.

معاون پیشین هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: ۱۴.۷ درصد نرخ بیکاری در کرمانشاه همچنان زیاد است اما اتفاقی که برای کاهش بیش از هفت درصدی نرخ بیکاری انجام شد بسیار ارزشمند است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار