رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: حدود ۵۰ انجمن علمی فعال دانشجویی در این دانشگاه داریم که با کمک آن‌ها توانستیم مسیر علمی را رونق بیشتری ببخشیم.
کد خبر: ۹۷۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷ 10 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا در مراسم افتتاحیه بیستمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران به میزبانی دانشگاه رازی که بصورت مجازی برگزار شد، برگزاری چنین کنفرانس هایی را زمینه ساز ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت دانست و اظهارکرد: علاقمندیم این کنفرانس سبب ساز فعالیت های مشترکی بین دانشگاه و صنعت شود و قراردادهایی در زمینه توسعه علمی و فناوری بین این دو حوزه شکل گیرد.

وی با اشاره به برگزاری این کنفرانس با همکاری انجمن های علمی، اعلام کرد: انجمن های علمی دانشجویی می توانند یکی از فعالین صحنه علمی در دانشگاه ها باشند و براین اساس است که توجه به این انجمن ها را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس دانشگاه رازی اضافه کرد: امروز در دانشگاه رازی با حمایت های معاونت فرهنگی، انجمن های علمی خوبی مشغول به فعالیت هستند و حدود 50 انجمن علمی فعال دانشجویی در این دانشگاه داریم و با کمک این انجمن ها توانستیم مسیر علمی را رونق بیشتری ببخشیم.

وی تاکید کرد: امروزه مسیر فعالیت های علمی در دانشگاه ها نیاز به ابداعات، ابتکارات جدید و مشارکت های خلاقانه دارد و باید فعالیت های علمی و اثرگذاری این فعالیت‌ها در سطح جامعه نیز منعکس شود.

اعلمی آل آقا تصریح کرد: انجمن های علمی دانشجویی می توانند کمک کنند تا فعالیت های علمی و تحقیقاتی و آنچه که در مسیر رفاه مردم انجام می گیرد را در قالب مشارکت های مدنی با جامعه به اشتراک بگذارند تا ارتباط بین دانشگاه و محیط پیرامونی به خوبی شکل گیرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم نهاد دانشگاه را با فعالیت های علمی بیشتر در مسیر رفع مشکلات جامعه قرار دهیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه از توزیع ناعادلانه پروژه های پژوهشی بین اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز انتقاد کرد و گفت: از وزارت علوم تقاضا داریم در زمینه پروژه های پژوهشی مطرح در کشور سامانه سپاری هایی که انجام می گیرد شفاف سازی شود و در معرض دید اعضای هیات علمی قرار گیرد، چراکه اساتید و اعضای هیات علمی که خارج از تهران هستند، در گرفتن این قراردادها شرایط برخورداری ندارند.

محسن حیاتی دبیر علمی بیستمین دوره کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران نیز با اشاره به اینکه این کنفرانس تاکنون در دانشگاه های مختلف کشور برگزار شده، اظهارکرد: امسال میزبانی این کنفرانس به دانشگاه رازی داده شد که باتوجه به شیوع بیماری کرونا آن را به شکل مجازی برگزار کردیم.

وی در خصوص اهداف برگزاری این کنفرانس هم گفت: حمایت از پژوهش های علمی دانشجویان مهندسی برق، هدایت دانشجویان در مسیر بالندگی هر چه بیشتر علمی، ارائه آخرین یافته های علمی و پژوهشی در زمینه های تخصصی مهندسی برق از جمله این اهدف است.

دبیر عملی این کنفرانس گسترش همکار ها و تبادل نظرات بین جامعه دانشجویان و نخبگان و متخصصان مهندسی برق و کامپیوتر و اشتراک گذاری ایده های نوآورانه و تجربیات موثری که می تواند باعث کا هش هزینه های در امر تولید، انتقال و مصرف انرژی شود را از دیگر اهداف برگزاری بیستمین دوره کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: الکترونیک، مخابرات، قدرت، مهندسی پزشکی، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، هوا فضا و کنترل مهمترین محورهای برگزاری این کنفرانس هستند.

حیاتی در ادامه از ارسال 200 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس برداد و گفت: بیشترین مقالات ارسالی در بحث کنترل و کمترین در بحث مهندسی پزشکی بود.

وی بابیان اینکه این کنفرانس دو روزه خواهد بود، اضافه کرد: در این مدت 9 نشست تخصصی خواهیم داشت و سه سخنرانی کلیدی در حوزه قدرت، کامپیوتر و الکترونیک برگزار می شود و در روز دوم کنفرانس هم کارگاه های آموزشی تخصصی برگزار خواهد شد.

اولین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران سال 1371 به میزبانی دانشگاه شریف برگزار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار