معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از اشتغال خانگی ۲۵۰۰ نفر از زنان مددجوی روستایی در قالب طرح "تامین خدمات ملی خرد" خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 10 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،کامران علی مددی  با اشاره به شروع فاز سوم طرح "تامین خدمات مالی خرد" در استان گفت: این طرح با هدف رشد و توسعه فعالیت زنان مددجوی بهزیستی در روستاها در دستور کار قرار گرفته که فاز اول آن در سالهای 91 تا 92 وفاز دوم آن در سالهای 92 تا 95 در استان اجرایی شد، فاز سوم این طرح نیز از سال 1395 شروع شده که اکنون در مراحل نهایی قرار دارد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در این طرح با پرداخت تسهیلات به بانوان روستایی مددجو امکان فعالیت آن‌ها در مشاغل تولیدی همچون زنبورداری، فرشبافی، کشاورزی و ... فراهم می‌شود.

علی مددی گفت: این طرح باعث رونق تولید و بهبود وضعیت زندگی و معیشت خانواده های روستایی شده و موجب می شود آنها بتوانند با دریافت تسهیلات منبع درآمدی برای خود ایجاد کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در فاز سوم این طرح در استان ۲۰۰ گروه "خودیار" در پنج شهرستان با عضویت بیش از ۲۵۰۰ زن روستایی تشکیل شده که فعالیت های خود را در قالب گروه های 15 تا 20 نفره دنبال می کنند.

علی مددی گفت: در حال حاضر ۱۸۰ گروه از تسهیلات بدون ضامن و وثیقه بانک کشاورزی تا سقف ۵۰ میلیون ریال سرانه هر نفر از اعضای گروه بهره‌مند شده اند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: این تسهیلات صرف فعالیت زنان روستایی در حوزه‌های فرش بافی، زنبورداری، کشاورزی، خیاطی، محصولات لبنی و ... شده است.

علی مددی به تاثیرات منفی کرونا بر ایجاد محدودیت فروش محصولات زنان روستایی اشاره کرد و افزود: با نظر سنجی صورت گرفته از زنان روستایی آنان از فعالیت های جمعی و فعالیت های اقتصادی رضایت دارند، اما تاثیرات بحران کرونا فعالیت های آنها را محدود و بازار فروش آنها را تا حدودی کاهش داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار