رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تداوم واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا علیه بیماری کرونا گفت: در حال حاضر مرحله اول تزریق واکسن در حال انجام است و با ورود محموله‌های جدید واکسن، مرحله دوم تزریق برای افرادی که پیش از این واکسینه شده اند، شروع می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 10 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،مهدی محمدی با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون افراد بالای 70 سال علیه بیماری کرونا، گفت: روند تزریق دُز اول واکسن کرونا برای افراد بالای 70 سال طبق برنامه درحال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در خصوص شروع تزریق دُز دوم واکسن کرونا نیز گفت: قرار بود چند محموله بزرگ واکسن کرونا وارد کشور شود که این امر تاکنون محقق نشده و به محض ورود این محموله ها و توزیع آن بین استانها، تزریق دُز دوم واکسن کرونا هم شروع می شود.

محمدی در خصوص مشکلات ناشی از تاخیر در تزریق دُز دوم واکسن کرونا گفت: در خصوص دو واکسن اسپوتنیک و آسترازینکا فاصله سه ماهه میان تزریق دو دُز واکسن بلامانع است و می توان تا سه ماه از تزریق دُز اول، دُز دوم واکسن را تزریق کرد و در خصوص واکسن چینی هم حداقل بیش از یک ماه زمان باید فاصله وجود داشته باشد و قطعا تا آن زمان تزریق دُز دوم واکسن شروع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: واکسن های ایرانی هم به زودی مجوز تزریق دریافت کرده و می توان بخشی از مرحله تزریق دُز دوم واکسن کرونا را با واکسن های ایرانی انجام داد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت 115 مرکز واکسیناسیون شهری و روستایی در استان خبر داد و افزود: علاوه بر این 60 مرکز تجمیعی و 30 مرکز سالنی و چهار مرکز خودرویی نیز جهت انجام واکسیناسیون در استان آماده شده است.

وی افزود: هم اکنون در شهرستان های کرمانشاه، گیلانغرب، سرپل ذهاب و کنگاور مراکز خودرویی تزریق واکسن کرونا فعال هستند.

محمدی خطرنشان کرد: افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند همچنان باید با جدیت رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند و در محل های شلوغ از ماسک استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار