محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد و تحقیقات استان کرمانشاه گفت: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.
کد خبر: ۹۷۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 10 June 2021

محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد ممنوع است.

وی افزود: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، طی یکسال گذشته تعداد 141 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمانی، شیمیایی، خودرو، برق و الکترونیک، نساجی، انرژی، حد مجاز آلاینده ها صادر و تمدید شده است که از این تعداد 85 پروانه صدور پروانه استاندارد و تعداد 56 مورد آن تمدید می باشد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات تصریح کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد می باشد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین به بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می پردازند و به طور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری انجام می دهند و درصورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می گیرد.

نیازی در پایان گفت: شهروندان می توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ده رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به صورت رایگان به سامانه پیامکی 10001517 ارسال تا در کسری از زمان از اصالت کالا اطمینان حاصل نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار