کرمعلی زارعی خبر داد:
مدیر کل پدافند غیر عامل در کرمانشاه گفت: پدافند غیرعامل بستری مهم و پراهمیت در حفاظت از زیرساخت ها، دارایی ها، اماکن و مراکز حیاتی ، حساس و مهم برای دستیابی به توسعه همه جانبه جامعه اسلامی و استان محسوب می شود.
کد خبر: ۹۶۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 10 June 2021

به گزارش  تابناک کرمانشاه   اولین جلسه کارگروه تخصصی پ.غ.ع جهاد کشاورزی باریاست نوربخش حاتمی مدیر کل جهاد کشاورزی استان و با حضور زارعی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و سایر اعضاء کارگروه مذکوردر محل سالن جلسات اداره کل جهاد کشاورزی برگزار می شود.

نوربخش حاتمی مدیر کل جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل گزارشی از عملکرد کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل جهاد کشاورزی استان ارائه نمودند.

در ادامه زارعی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ضمن تقدیر از تلاشهای همه اعضای کارگروه تخصصی پ.غ.ع جهاد کشاورزی استان بخصوص مدیر کل و معاون توسعه مدیریت و منابع جهاد کشاورزی، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین شیوه ها و روش های دفاع یک دولت و ملت در مقابل دشمنان به شمار می رود .

وی افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیذات و اقدامات نظامی دشمن می گردد و تاکید داشت: تامل در این تعریف نشان دهنده ارتباط ناگسستنی بین الزامات پدافند غیرعامل و امنیت ملی و داخلی کشور است. به عبارت بهتر هرگونه پیشرفت و توفیق در اجرای الزامات پدافند غیرعامل به معنای استحکام مبانی اقتدار حاکمیتی و امنیت ملی است.

مدیر کل پدافند غیر عامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل بستری مهم و پراهمیت در حفاظت از زیرساخت ها، دارایی ها، اماکن و مراکز حیاتی ، حساس و مهم برای دستیابی به توسعه همه جانبه جامعه اسلامی و استان محسوب می شود. و انتظار می رود با مساعدت و همکاری همه مدیران استان امر مهم پدافند غیرعامل بیش از پیش در جهت حفظ و حراست و مصون سازی و کاهش آسیب پذیری اجرایی و عملیاتی گردد.و در این راستا اداره کل پدافند غیرعامل استان به عنوان پیشبرد سیاست های حاکمیتی نظام در استان تمام مساعی خود را بکار گرفته و خواهد گرفت .

زارعی  تاکید کرد: در چارچوب وظایف کارگروه تخصصی جهاد کشاورزی اعم از شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی مراکز مهم، تاسیسات مهم ، کنترل و پایش تهدیدات تخصصی حوزه بیماری های مشترک دام و انسان، تهیه طرح جامع مقابله با تهدیدات تخصصی کارگروه مربوطه، طراحی آموزش های تخصصی پدافند غیر عامل در حوزه جهاد کشاورزی، اجرای تمرینات و رزمایش های مقابله با تهدیدات و اقدامات دشمن (ستادی و اجرایی) به منظور حفظ و ارتقا آمادگی، تهیه طرح چگونگی تداوم خدمات ضروری سازمانهای تابعه در سطح استان برای شرایط اضطراری ناشی از تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن اهتمام جدی بعمل آورند.

مدیرکل پدافند غیرعامل در پایان با اشاره به اهمیت سطح بندی مراکز ثقل، زیرساخت های مهم و ضرورت تجهیز این مراکز به مولد های برق اضطراری ، گفت: تا سال 1396 تعداد ۹۰ مرکز به مولد های اضطراری برق تجهیز شده در حالی که با پیگیری های انجام شده توسط این اداره کل و شرکت توزیع برق استان هم اکنون 153 مرکز و دستگاه اجرایی به مولد های برق تجهیز شده اند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار