مجید همتی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کرمانشاه گفت:مایه کوبی جمعیت دام سبک از ۱۵ اردیبهشت ماه شروع و تا پایان تیرماه جاری ادامه و مایه کوبی دام سنگین نیز از اوایل مرداد ماه آغازمی­ شود.
کد خبر: ۹۶۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 10 June 2021

مجید همتی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از مهم ترین بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام، تب کریمه کنگو و تب مالت می باشد که در فصل بهار با توجه به تکثیر حشرات، ارتباط بیشتر میان انسان و دام و مصرف لبنیات خطر ابتلا به این بیماری ها افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: بیماری مذکور یک بیماری باکتریایی مشترک بین انسان و دام است که در دام باعث سقط جنین و ناباروری می شود اما با توجه به اینکه سقط جنین در دام عوامل مختلفی دارد، هر سقطی را نباید به بروسلوز نسبت داد. 

همتی تصریح کرد: این بیماری در انسان باعث درد مفاصل، تعریق شبانه، تب، بدن درد، بی اشتهایی می شود وگاها به صورت موضعی، درگیری بعضی از قسمت های بدن را به دنبال دارد و در مجموع چهره های بالینی متعددی دارد و ممکن است سبب افسردگی، نازایی و... شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کرمانشاه اظهار کرد:واکسیناسیون جمعیت دامی یکی از مهمترین راههای کاهش موارد بیماری در جمعیت دام و انسان است که هر ساله اداره کل دامپزشکی در فصل بهار و تابستان، نسبت به مایه کوبی جمعیت دام سبک و سنگین واجد شرایط مایه کوبی، اقدام می کند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار