رییس دانشگاه پیام نور قصرشیرین گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات هر کشور به منزله مشروعیت دادن به نظام حاکم است و در واقع مردم با حضور در این رویداد مهم به جامعه سیاسی دنیا اعلام می‌کنند که وضع موجود و شیوه حکومت‌داری مورد تایید آن‌ها بوده و در راستای حفظ ارزش‌های آن تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 09 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«کامران نظری» ، یکی از راه‌های دخالت مردم در سرنوشت خود را شرکت آن‌ها در انتخابات و تعیین سرنوشت آینده خود دانست و افزود: این امر از جمله مهم‌ترین نمادهای مردم سالاری در کشور شمرده می شود که در اکثر کشورهای دنیا هم که بر مبنای دموکراسی و به انتخاب سران آن کشورها به انجام می رسد.

وی اظهار داشت: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات باعث تقویت نظام و حضور تیم قوی در کابینه دولت شده و دولت منتخب خود را موظف به رعایت و اجرای عدالت اجتماعی نموده و زمینه دخالت بیگانگان در کشور را محدود می سازد.

رییس دانشگاه پیام نور قصرشیرین گفت: امام خمینی(ره) لزوم حداکثری مردم در انتخابات را تکلیف عقلی و شرعی دانست و آن را موجب حفظ جمهوریت نظام می دانستند.

نظری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تایید نظریه امام راحل در خصوص حضور حداکثری در انتخابات، آن را موجب عزت مندی وفاق ملی و اقتدار نظام اسلامی توصیف کردند.

انتخاب مهمترین پست اجرایی شهر دست شوراها است

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی با انتخاب شهردار بزرگ ترین پست اجرایی شهر را انتخاب می کنند.

نظری اظهار داشت: شوراها برنامه های مورد نیاز برای عمران و آبادانی شهر را تدوین می کند که این امر باعث تحقق عدالت اجتماعی محیطی پاکیزه و پیرامون زندگی شخصی افراد شده و می تواند باعث رونق اقتصادی اجتماعی در شهرها و روستاها شود.

او گفت: امام راحل در خصوص اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا فرمودند که "این امر از ضروریات نظام اسلامی در جهت استمرار حکومت اسلامی است" از این رو ما وظیفه داریم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال با حضوری پرنشاط و پرشور در پای صندوق های رای نسبت به انجام این وظیفه اخلاقی و شرعی خود اقدام کنیم.

وی تمامی دانشجویان و اساتید و قشرهای مختلف مردم ا به حضور پرشور در انتخابات امسال دعوت کرد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار