علیرضا کاکاوند در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ گونه برنامه ای برای جیره بندی در دستور کار نیست، درست است مشکل خشکسالی بوده اما اقداماتی برای جبران آن صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۶۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 08 June 2021

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ۲ مشکل اساسی داریم یکی از آنها شامل مشکل قطعی برق ودوم آبیاری فضای سبز توسط شهرداری است.

وی تصریح کرد: در منطقه ای مانند خیام ۳ عدد انشعاب غیر مجاز شهرداری پیدا و هر موقع ما آنها را قطع می کنیم آنها دیگر قعطی آب ندارند، ما قطع می کنیم دوباره وصل می شود. ضمن این که بعضی از مناطق از قبل هم حتی در فصل زمستان مشکل قطعی آب داشته اند.

کاکاوند خاطر نشان کرد: یکی از دلایل قطعی اب عدم اجرای پروژه ی گاوشان است که قرار بوده سال ۱۳۹۴ تکمیل شود و این موضوع ارتباطی به خشکسالی ندارد و این مشکلات از قبل در منطقه هایی مانند شهیاد و شاطر آباد و ظفر از قبل هم این مشکل قطعی را داشتند و ربطی به خشکسالی ندارد و الان شرایطش به دلیل حفر چاه ها یی که انجام شد از قبل خیلی بهتر و ضمن آن حفر چاه هایی داریم که تا ۲٠ روز آینده وارد مدار و شرایط خیلی بهتر خواهد شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: مشکل در مجتمع های اپارتمانی برای طبقات بالا است که متاسفانه هرچه می گوییم گوش شنوایی نیست و پمپ و مخزن نمی گذارند، هرجا پمپ و مخزن دارندمشکلی ندارند و هرجا نیست با مشکل قعطی آب روبه رو هستند .

کاکاوند تاکیدکرد: مردم حتما باید رعایت کنند، آب سراب قنبر تقرببا نصف شده و حتی بعضی روزها تا ۷٠ درصد کاهش اب دهی دارد، ولی کارهایی انجام داده ایم متل حفر چاه ها و تعدادی چاه از ادارات گرفته ایم و تصفیه خانه ی اب پمپش را بروز و نوسازی کامل انجام شد ولی در هرحال مصرف بسیار بالا و مردم باید رعایت کنند.

وی اظهار کرد: فصل تابستان و گرما در پیش است، مردم نباید کوچه وماشین ها را با آب شرب شستشو دهند ولی متاسفانه این کار انجام می شود. الان مصرف ما حدود۲۲۳ لیتر است در صورتی که سرانه ی کشور ۱۷٠ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر است ولی در شهر ما ۲۲۳لیتر و بسیار بالا است و باید آن را کاهش و صرفه جویی کنیم تا مشکلی پیش نیاید اما اگر بخواهند همین روند را ادامه دهند حتما به مشکل برخواهیم خورد.

کاکاوند در پایان گفت: روشن شدن کولر های آبی آغاز شده و حدود ۳٠ درصد افزایش مصرف آب دارند، مردم و شهرداری حتما باید رعایت کنند، تصفیه خانه ی فاضلاب پس آبش اماده و حاضر هستیم این را تحویل شهرداری دهیم تا با آن راحت درخت ها و فضای سبز خود را آبیاری کنند، ای کاش فقط در حد نیاز آب برای فضای سبز استفاده کنند اما متاسفانه ان را رها  و باعث هدر رفتن آب می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار