صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه با پرداخت ۵۲۴ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره و ارزان به مردم بیش از ۲۲ هزار شغل در استان طی هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۶۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 08 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، طی هشت سال اخیر طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه»، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت.

سال ۹۹ اما این هدفگذاری محقق نشد و نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال ۹۹ از سوی مرکز آمار ایران، ۱۴.۹درصد اعلام شد.

البته به گفته بهزاد باباخانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه " این استان در سال ۹۹ به دلیل محدودیت‌های کرونایی ۲۷ هزار شغل از دست داد که اگر این شرایط تحمیلی نبود، نرخ بیکاری سال گذشته ۲.۵ تا سه درصد کاهش پیدا می‌کرد."

با این حال روند حرکتی نمودار بیکاری کرمانشاه طی چهار سال اخیر کاهشی بوده است؛ نرخ بیکاری استان در سال ۱۳۹۵ تا ۲۲.۲ درصد هم بالا رفت و ۹.۶ درصد از میانگین کشوری بیشتر شد در ادامه اما روند کاهشی آغاز شد و در سال ۹۶ به ۲۱.۷، ۹۷ به ۱۸.۷، ۹۸ به ۱۵.۷ و سال ۹۹ هم به ۱۴.۹ درصد کاهش یافت.

بخشی از این کاهش نتیجه تسهیلاتی بود که در اختیار کارآفرینان و جوانان بیکاری شهری و روستایی قرار گرفت که قسمتی از آن توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد.

پرداخت ۵۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به افراد جویای کار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در این باره گفت: صندوق کارآفرینی امید استان در طول هشت سال دولت تدبیر و امید توانسته با حمایت از کسب و کارهای خُرد و کوچک و استفاده از ظرفیت های موجود، زمینه ایجاد اشتغال برای ۲۲ هزار و ۴۱۰ نفر را در سطح استان فراهم کند که در نوع خود کم سابقه بوده و رضایتمندی حداکثری را در تکریم ارباب رجوع و حوزه اشتغال به دنبال داشته است.

«طاهر عظیمی‌فشی» روز سه‌‍شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صندوق طی هشت سال در مجموع بیش از ۵۲۴ میلیارد تومان در بخش های مختلف اقتصادی (صنعت، خدمات، کشاورزی و رفاهی) پرداخت کرده که با توجه به پتانسیل ویژه استان در حوزه کشاورزی، بیشترین میزان پرداخت در بخش های روستایی و کشاورزی صورت گرفته است.

ایجاد ۲۲هزار شغل توسط صندوق کارآفرینی امید در کرمانشاه طی هشت سال اخیر

او توضیح داد که «به دلیل وقوع زلزله سال ۹۶ بخش عمده ای از تسهیلات پرداخت شده در سال ۹۷ از محل اعتبار مختص مناطق زلزله زده برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده، تأمین گردیده است.»

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه، بیشترین میزان پرداخت تسهیلات با توجه به زلزله، مربوط به سال ۱۳۹۷ است که رضایتمندی بالایی را در سطح استان بوجود آورد.

ایجاد ۲۲هزار شغل توسط صندوق کارآفرینی امید در کرمانشاه طی هشت سال اخیر

عظیمی فشی گفت: صندوق کارآفرینی امید به منظور بهره برداری حداکثری از ظرفیت های مغفول و مزیت های نسبی استان و با حداقل سرمایه گذاری اقدام به تعریف استراتژی های خاص خود کرده که در استان کرمانشاه با احیاء پتانسیل ها و ظرفیت های موجود مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او افزود: در نتیجه این تسهیلات پرداختی، تعداد ۱۵۵ نفر اشتغال در طرح های روستای فاقد بیکار و هر روستا یک محصول، ایجاد و تعداد ۱۴۷ فقره تسهیلات صندوق خرد محلی با چهار هزار و ۲۰۰ نفر عضو پرداخت شده است.

ایجاد ۲۲هزار شغل توسط صندوق کارآفرینی امید در کرمانشاه طی هشت سال اخیر

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله و بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و ۲ گمرک رسمی در ‌مرز عراق.

استان کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار