سال گذشته در چنین روزهایی دفاتر خدمات الکترونیک صف‌های چند ده نفری داشتند و مملو از افرادی بودند که از ساعات اولیه صبح برای احراز هویت و دریافت کد بورسی آمده بودند.
کد خبر: ۹۶۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 07 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل ازایسنا،همه جا صحبت از سرمایه‌گذاری در بورس بود، مردم طلا و سکه می‌فروختند و برخی حتی به فروش خانه و ماشین هم روی آوردند تا سرمایه خود را با جهش شگفت انگیز بورس چند برابر کنند.

بازار خرید دارا یکم و فروش سهام عدالت داغ بود، هر هفته عرضه اولیه‌هایی به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شد که بعد از چند مدت سودهای قابل توجه می‌داد.

برخی روزها شاخص بورس رشد 30 تا 40 هزار واحدی داشت و شاخص به ارتفاع دو میلیون واحد نزدیک می‌شد.

دارا و ندار، باسواد و بی‌سواد، اقتصاددان و کسانی که هیچ سررشته‌ای از بازار سرمایه نداشتند همگی به بورس آمدند، اما این تب و تاب چند ماه بیشتر عمر نکرد.

از اواسط تابستان روند نزولی شاخص بورس به تدریج آغاز شد و امروز با گذشته یک سال و با ریزش قابل توجهی که البته توسط بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌شد، بورس شاخص یک میلیون و دویست هزار واحد را نیز از دست داده است.

دیگر خبری از رشدهای چند ده هزار واحدی روزانه نیست و هر روز بازار به اندازه پانصد یا هزار واحد بالا و پایین می‌شود.

تب بورس با گذشت کمتر از یکسال فروکش کرد و دیگر کسی دنبال سهامداری و گرفتن کد بورسی نیست.

این روند در کرمانشاه نیز به وضوح مشخص است، بگونه‌ای که استقبال مردم هم برای ورود به بازار سرمایه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کمتر شده است.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، صدور کد بورسی در کرمانشاه در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۹۵۶ درصدی داشته است.

دکتر محمد بهمن در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش هیجانات بورس در کرمانشاه مانند سراسر کشور، اظهار کرد: این موضوع چند دلیل داشت که مهمترین آن گذر از روند افزایشی بود که بازار سرمایه و شاخص بورس در سال قبل تجربه کرد.

وی با بیان اینکه روند مثبت بازار در سال گذشته بگونه‌ای بود که برخی روزها حجم معاملات به ۴۰ هزار میلیارد تومان هم می‌رسید، خاطرنشان کرد: اکنون میزان معاملات روزانه دو تا سه هزار میلیارد تومان یا حداکثر پنج هزار میلیارد تومان است.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، معتقد است منفی بودن بازار طی چند ماه اخیر باعث شده سرمایه‌گذاری در بورس از تب و تاب بیفتد و مردم کمتر سمت بازار سرمایه بیایند.

بهمن ادامه داد: از سوی دیگر سال گذشته بسیاری از مردم برای سهام عدالت کد بورسی دریافت می‌کردند که اکنون اکثر مردم کد خود را دریافت کرده و از همین رو کاهش ورود به بورس و کد بورسی را شاهدیم.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه صدور کد بورسی در کرمانشاه در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاکید کرد: در دو ماهه سال گذشته بیش از ۱۷۴ هزار و ۹۰۰ کد بورسی در کرمانشاه صادر شد که این عدد در دو ماهه امسال ۸۵۰۶ مورد بوده است.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، هم اکنون ۱.۳ میلیون نفر از دو میلیون جمعیت استان کرمانشاه کد بورسی دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار