مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: حیاتی‌ترین مزیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی به خصوص با شروع فصل گرما در مصرف برق، حفظ محیط زیست است.
کد خبر: ۹۶۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 07 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،فریدون یاوری اظهار داشت: برنامه‌های محیط زیست، همانند سایر برنامه‌ها مستلزم همراهی همکاری و مشارکت آحاد جامعه در این خصوص است.

وی در بحث تولید پسماند خانگی، تصریح کرد: یکی از حلقه‌های بسیار مهم در مدیریت پسماند تفکیک است، البته اقداماتی در این زمینه در شهر کرمانشاه صورت گرفت ولی به نتیجه مطلوب نرسید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه حیاتی‌ترین مزیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را حفظ محیط زیست دانست و گفت: مردم در میزان مصرف انرژی به خصوص با شروع فصل تابستان و گرما در میزان مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشند.

وی اضافه کرد: وقتی به دامن طبیعت می‌روید به خصوص در این ایام که احتمال آتش‌سوزی بالا است از هرگونه روشن کردن آتش جدا خودداری کنید در صورتی که مجبور شدید آتش روشن کنید قبل از اینکه محل را ترک کنید از اطفا و خاموش کردن کامل آتش اطمینان حاصل کنید.

یاوری خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست به تبع آن ادارت کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی هستند یعنی شاخص‌هایی که سلامت محیط زیست را با آن سنجید تحت عنوان شاخص‌های فرابخشی بیشتر فعالیت های است که سایر بخش‌ها باید به عمل آورند، لذا انتظار داریم در سال ۱۴۰۰ شاهد فعالیت‌ها و اقدامات در زمینه حفظ محیط زیست در بحث مدیریت پسماندهای پزشکی تا احداث سیستم‌های بیشتر فاضلاب خانگی در سطح استان باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار