فرماندار شهرستان کرمانشاه عوامل اجرایی انتخابات در این شهرستان را حدود ۱۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: این عوامل شامل عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بازرسان هستند که کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.
کد خبر: ۹۶۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 05 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فضل‌الله رنجبر» در نشست ستاد انتخابات شهرستان که در محل سازمان انتقال خون برگزار شد، اظهار داشت: روند آموزش کارکنان شعب اخذ رای در سطح شهرستان آغاز شده است و کماکان این روند ادامه دارد.
وی با بیان اینکه انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی در کرمانشاه به صورت کاملا الکترونیک برگزار می‌شود گفت: فرآیند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر به ‌صورت کاملاً الکترونیکی و ماشینی خواهد بود و در انتخابات ریاست جمهوری هم فقط ۲ مرحله به صورت دستی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که حدود هزار و ۷۰۰ صندوق اخذ رای در شعب سراسر شهرستان توزیع خواهد شد، اظهار داشت: در هر شعبه ۲ تا پنج صندوق الکترونیکی برای انتخابات شورای شهر و روستاها مستقر خواهد شد.

به گفته‌ فرماندار کرمانشاه تمام فرآیند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر به ‌صورت کاملاً الکترونیکی خواهد بود و عوامل برگزاری انتخابات هیچ نقشی در این زمینه ندارند به طوری که آرای شهروندان به صورت ماشینی، ثبت و چاپ و در صندوق ریخته می شود.

رنجبر افزود: جز قرائت و شمارش آرا مابقی ۲۴ فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به ‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

فرماندار کرمانشاه در عین ‌حال گفت: علاوه‌بر صندوق‌های الکترونیکی اخذ رای انتخابات شورای شهر و روستا، صندوق‌هایی نیز برای رأی‌گیری دستی تحویل شعب اخذ رای می‌شود که در صورت وجود مشکل در سیستم الکترونیک و شرایط اضطرار، از آن‌ها استفاده و اخذ آرا همانند انتخابات ریاست جمهوری صورت گیرد.

رنجبر با بیان این‌که ۷۲۱ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه آرای مردم را جمع‌آوری خواهد کرد، گفت: ۴۵۸ شعبه مخصوص شهر کرمانشاه است که ۴۴۶ شعبه به‌صورت ثابت و ۱۲ شعبه نیز به‌صورت سیار آرای مردم را اخذ می کنند.

۸۵۰هزار نفر واجد شرایط رای در شهررستان هستند

وی واجدین حق رای در شهرستان کرمانشاه را حدود ۸۵۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: تا روز ۱۱ خرداد ۱۶۱ کاندیدای ورود به شورای شهر کرمانشاه تأیید صلاحیت شده‌اند و تعداد کاندیداهای حاضر در شهرهای ماهیدشت، کوزران، قلعه و هلشی فیروزآباد هم ۶۹ نفر هستند.

به گفته‌ فرماندار کرمانشاه هیات نظارت بر انتخابات تا ۱۵ خرداد نتیجه نهایی کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده را به فرمانداری اعلام می‌کند و ما نیز طی اطلاعیه رسمی اسامی افراد را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

رنجبر همچنین تعداد صندوق های الکترونیک اخذ رای را ۲ هزار و ۶۵ عدد اعلام کرد و گفت: یک هزارو ۳۱۴ نفر برای کار با این دستگاه ها و دریافت آموزش‌های لازم فراخوانده شده اند.

وی گفت: مردم را نیز روز پیش از انتخابات با کمک صدا و سیما آموزش می دهیم تا در روز انتخابات کمترین مشکل را داشته باشند.

فرماندار کرمانشاه در رابطه با تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: تعدادی از اصناف اقدام به نصب کردن پوسترهای نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کرده بودند که با همکاری بازرسی اتاق اصناف برخورد شد.

رنجبر تاکید کرد: دیوار نویسی به هیچ عنوان از سوی نامزدها پدیرفته شده نیست از این رو با کسانی که دیوار نویسی کنند با جدیت برخورد می‌کنیم.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار