دادستان کرمانشاه:
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از رشد ٢١٠ درصدی عملکرد شعب تحقیق دادسرای کرمانشاه خبر داد و گفت: پرونده‌های مسن دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه در سال ٩٩ با کاهش چشمگیری همراه بوده است.
کد خبر: ۹۶۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 10 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه شهرام کرمی اظهار کرد: پرونده‌های ورودی به شعب دادسرا به علت شرایط اجتماعی و اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع بیماری کرونا با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده که با پیگیری و نظارت‌های لازم، خوشبختانه آمار پرونده‌های مانده در شعب دادسرای کرمانشاه کاهش چشمگیری داشته و آمار پرونده‌های مختومه نیز بیشتر از پرونده‌های ورودی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته، ۴۸ هزار و ۳۹۵ پرونده به شعب تحقیق (دادیاری، دادستانی و بازپرسی) استان وارد شد، این درحالی است که حدود ۸۷۰۶ پرونده نیز موجودی از قبل داشتیم و تعداد پرونده‌های ورودی به این شعب هم به نسبت سال قبل آن افزایش ۲۵ درصدی داشت. بر این اساس، تعداد ۵۰ هزار و چهار مورد از این پرونده‌ها در این مدت مختومه شد که نسبت به سال ما قبل آن ۳۴ درصد افزایش داشت.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه ادامه داد: مجموع تعداد پرونده‌های مانده در این شعب را طی سال گذشته ۷۰۹۷ پرونده است که حاکی از کاهش ۱۸ درصدی این تعداد نسبت به مشابه ماقبل آن است. به علاوه عملکرد شعب تحقیق دادسرای کرمانشاه در این مدت بیش از ۲۱۰ درصد رشد داشته است. همچنین طی سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۷۱ پرونده در شعب اجرای احکام کیفری موجودی داشتیم و ۱۶ هزار و ۲۳۰ پرونده هم به این شعب وارد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: تعداد پرونده‌های مختومه در این شعب ۱۷ هزار و ۹۱۸ پرونده است که نسبت به مشابه قبل آن افزایش داشته است. همچنین تعداد پرونده‌های مانده این شعب با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل ۸۷۸۳ فقره همراه بوده و مجموعا در شعب اجرای احکام کیفری دادسرا با بیش از ۷۵۰ درصد افزایش عملکرد مثبت رو به رو بوده ایم. در بخش شعب شورای حل اختلاف در دادسرا هم طی سال ۱۳۹۹ جمعا ۶۳۵۹ فقره پرونده ورودی داشتیم و تعداد ۷۵۸ پرونده نیز از قبل مانده بود که از این پرونده‌ها تعداد ۶۹۳۷ فقره مختومه شد و جمعا ۱۹۱ پرونده دیگر هم باقی ماند.

وی در پایان یادآور شد: از عملکرد بخش شعب شورای حل اختلاف هم طی سال گذشته رشدی ۱۹۰ درصدی داشته است. با توجه به دستورالعمل ریاست قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده‌های مسن، در خصوص مقایسه تعداد پرونده‌های مسن (تاریخ ورود پرونده تا قبل از ۰۱/۰۷/۱۳۹۸) در سال ۱۳۹۸ با سال ۱۳۹۹ در شعب تحقیق، تعداد پرونده‌های مسن در شعب تحقیق در پایان سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۳۶۷ فقره بوده که با کاهش چشمگیری به ۲۲۰ فقره در پایان سال ۱۳۹۹ رسیده شده است. در خصوص مقایسه تعداد پرونده‌های مسن در سال ۱۳۹۸ با سال ۱۳۹۹ در شعب اجرای احکام کیفری باید اضافه کرد که تعداد پرونده‌های مسن در شعب اجرای احکام کیفری در پایان سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۶۳۹ فقره بوده که با کاهش قابل توجهی به ۳۲۵۴ فقره در پایان سال ۱۳۹۹ رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار