سخنگو ستاد مقابله با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان، گفت: ازدحامی که اکنون در خیابان‌های شهر کرمانشاه مشاهده می‌شود، پرخطر است و می‌تواند اوضاع را بحرانی‌تر کند.
کد خبر: ۹۶۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ 06 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مسعود بهرام‌نژاد» در نشست ستاد کرونا استان در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: شهرداری ها و فرمانداری ها باید برنامه ریزی مدونی برای کاهش ازدحام جمعیت در خیابان ها به ویژه بازارها در نظر بگیرند.

وی هشدار اعلام شده از سوی خودروهای آتش نشانی به منظور کاهش ازدحام در خیابان ها را موثر دانست و گفت: خودروهای هلال احمر نیز باید در کنار خودروهای آتش نشانی قرار بگیرند تا آژیر خطر شروع کرونا با جدیت بیشتری در خیابانها نواخته شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود کرمانشاه را یکی از استانهای موفق در کنترل ویروس کرونا دانست و یادآور شد: با بررسی چهار پیک بیماری متوجه می‌شویم که کرمانشاه دیرتر از سایه نقاط کشور وارد پیک و زودتر نیز خارج شده است که این موضوع می‌تواند نشان دهنده عملکرد خوب ستاد کرونا در این استان باشد.

او همچنین با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید فطر گفت: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا مراسم های مذهبی و مسافرت ها در این ایام کاهش پیدا کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این نشست اعمال جریمه و محدودیت ها را در کاهش ترددهای بین شهری موثر دانست و گفت: به صورت میانگین روزانه هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو به واسطه دوربین‌های بین شهری در طرح اعمال محدودیت ترددها جریمه می شود.

سردار «جمال سلمانی» همچنین به آمادگی بیمارستان حضرت ابوالفضل ناجا برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونایی اشاره کرد و اظهار داشت: این بیمارستان اکنون ۴۰ تخت را برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا آماده دارد اما از نظر دستگاه اکسیژن ساز با مشکل روبرو است از این‌رو تقاضا داریم که یک دستگاه اکسیژن ساز در اختیار بیمارستان قرار گیرد.

قائم مقام شهردار کرمانشاه نیز در این نشست به اقدامات انجام شده برای کنترل ویروس کرونا در سطح شهر اشاره کرد و گفت: ازدحام در آرامستان ها تا حدودی کنترل شده است با این حال هنوز نتیجه مطلوب فاصله داریم.

«یحیی عیدی» به فعالیت خودروهای آتش نشان برای اعمال اعلام هشدار کرونا در سطح خیابان ها اشاره کرد و افزود: خودروهای آتش نشانی با توجه به احتمال بروز حادثه در سطح شهر نمی تواند به صورت کامل در اختیار قرار گیرند از این رو تقاضا داریم که خودروهای دیگر ارگان ها همچون هلال احمر برای اعلام هشدار به کمک ما بیایند.

به گزارش ایرنا؛ ۱۲ نفر دیگر در این استان در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ فوت کردند و مجموع جانباختگان استان به یک هزار و ۷۲۷ نفر رسید.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ‌بندی جدید استان‌های کشور را اعلام کرد که براساس آن پنج شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و چهار شهر دیگر در وضعیت زرد قرار دارد.

براساس این گزارش، شهرستان‌های هرسین سنقر و کلیایی، گیلانغرب، سرپل ذهاب و روانسر در وضعیت قرمز و شهرستان های کرمانشاه، صحنه، اسلام آبادغرب، پاوه و کنگاور در وضعیت نارنجی قرار دارند.

همچنین براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و جوانرود هم از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار