مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرماییان در راستای کمک به تولید گفت: از ۱۹ هزار کارفرمای فعال در استان، ۱۱ هزار دارای شرایط بوده و می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.
کد خبر: ۹۶۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰ 05 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،ایمان بیوس اظهار داشت: کارفرماییان تا ۳۱ تیرماه سالجاری فرصت دارند با مراجعه به شعبات تامین اجتماعی و یا از طریق سامانه الکترونیکی این سازمان اقدام به ثبت نام کرده تا مشمول بخشودگی شوند.

او با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» افزود:سازمان تامین اجتماعی در راستای محقق شدن شعار سال و مقابله با تحریم‌ها، مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا همچنین رفع موانع تولید و کمک به اشتغال پایدار، بخشودگی جرایم بیمه‌ای را برای کارفرمایان خوش حساب در دستور کار قرار داده است.

بیوس با بیان اینکه کارفرماییان ابتدا برای احراز هویت باید در سامانه هوشمند تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir ثبت نام کنند، یادآور شد: کارفرمایان پس از این، می‌توانند از شرایط و مزایای این طرح استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه تاکید کرد: کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف اعم از حقیقی و یا حقوقی، دولتی و غیردولتی که حداقل به مدت یکسال از زمان تقسیط بدهی بیمه‌ای خود نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست بهمن ماه سال ۱۳۹۸ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند، مشمول این طرح می‌شوند.

وی گفت: کارفرمایانی که بدهی آنها تا اسفند ۱۳۹۹ به مرحله قطعیت رسیده نیز می‌توانند از مزایای این طرح با ثبت درخواست در سامانه سازمان برخوردار شوند.

بیوس افزود: شعب تامین اجتماعی سراسر استان حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ ثبت درخواست کارفرما، ضمن بررسی موضوع، مراتب پذیرش یا عدم پذیرش درخواست آنان را اعلام می‌کنند و اگر کارفرما پذیرش شود، حداکثر ظرف ۱۰ روز باید نسبت به پرداخت بدهی و یا قسط بندی آن اقدام کند.

وی یکی از شرایط بخشودگی را حفظ تعداد اشتغال بر مبنای لیست بهمن ماه ۱۳۹۸ کارگاه اعلام کرد و گفت: کارگاه‌هایی که در بهمن ماه ۹۸ فاقد لیست و پرداخت حق بیمه هستند و یا کارگاه آنها در سال ۹۹ ایجاد شده، لیست حق بیمه ماهی که بیشترین تعداد بیمه شدگان را داشته‌اند مبنای تعیین نیروی انسانی آنها قرار می‌گیرد.

بیوس از کارفرمایان خواست برای اطلاع بیشتر از جزئیات طرح به شعب یا سامانه الکترونیکی تامین اجتماعی مراجعه کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان، ۲ هزار ۵۹۵ روستا دارد و بیش از ۳۰ هزار کارگر در بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی آن مشغول به کار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار