مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: با مشارکت مردم تاکنون 800 مسئله در طرح محله همدل در استان به ثبت رسیده و از این حیث استان کرمانشاه مقام ششم را در کشور دارا است.
کد خبر: ۹۶۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 04 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام یوسف احمدی امروز در جمع اصحاب رسانه، از اجرای پویش سراسری «مهرواره محله همدل» در راستای رسیدگی به مشکلات و اولویت‌های مردم در محله‌های استان خبر داد و اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برمبنای کمک به فقرا و دستگیری از نیازمند و طبقه پایین جمعیتی که نیاز به حمایت دولت و حکومت دارند، برنامه‌های خود را طراحی و برنامه‌ریزی کرده است.

وی یکی از وظایف حکومت اسلامی را همدلی با نیازمندان دانست و گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در محلات مردم خود دست به دست هم بدهند و مشکلات را حل کنند و با توجه به اینکه استعدادهای خوبی در همه محلات نهفته است و تنها نیاز به یک مرکز فرماندهی و سازماندهی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این سازمان با توجه با شرح وظایف که دارد در این پویش مشکلات حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی را با کمک اعضای خود محلات بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: بدین صورت که هر کدام از اعضای محله مشکلات محله خود را احصا کنند اگر راهکار هم دارند، ارائه دهند و متولی آن در محله امام جماعت یا همان امام محله است.

احمدی ادامه داد: اولین قدم برای شرکت در این پویش ثبت ایده‌های مردمی با ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۱۷۵ است؛ ایده‌های که با محوریت ائمه جماعات محلات و ساماندهی گروه‌های جهادی به منصه ظهور می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت محلات و مجموعه‌های آن برای مشارکت مردم نسبت به حل مسائل محله استفاده می‌شود، گفت: طرح‌هایی که از سطح محلات می‌رسد مورد بررسی قرار می‌گیرد و هر کدام که قابلیت اجرایی داشته باشد با توجه به حضور متمکین و مسئولیت آنان در زمینه مسائل اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، خانواده، مذهبی، زیرساختی، اخلاقی، زنان، سبک زندگی و سلامت، حقوقی و رسانه و هویت‌بخشی در محلات اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۴۰ روحانی در مناطق روستایی و شهری که در طرح امام محله هستند در اجرای این طرح نیز مشارکت دارند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات و معضلات محلات استان با مشارکت مردم تاکنون ۸۰۰ مسئله در طرح محله همدل در استان به ثبت رسیده و از این حیث مقام ششم را در کشور دارا هستیم که این آمار نشان‌دهنده این است که مردم دلسوز محله‌ خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: محلاتی که بتوانند مشکلات خود را حل کنند با بررسی و ارزیابی توسط سازمان مرکز جوایزی دریافت خواهند کرد. برای سه نفر در سطح کشوری براساس نوع مشکل احصا شده و راهکار ارائه شده برای حل آن، هر کدام ۲۰۰ میلیون تومان و ۱۵ جایزه یک‌میلیونی تومانی در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار