مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه شرط حکومت‌داری برخی آقایان نه عدالت که هوای نفس است، گفت: درس امام علی(ع) به ما این است که کسانیکه شعار عدالت می‌دهند، نخست خود باید عادل باشند، دوم اینکه مطامع دنیا دست و دل آن‌ها را نلرزاند و نیز درمقابل دشمن موضع شجاعانه و قاطع بگیرند.
کد خبر: ۹۶۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 04 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حجت‌الاسلام یوسف احمدی به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) افزود: یکی از صفات امیرالمومنین علیه السلام «علم الهدی» بود؛ یعنی امام علی(ع) نشانه هدایت خدا بر روی زمین بود و هرکه به ایشان نگاه می کرد و این معیار الهی را می دید، مسیر حق را به روشنی پیدا می‌کرد.

او یکی دیگر از صفات امیرالمومنین را «تیزهوشی و درک قوی» عنوان کرد و گفت: «کوه بلند عقل و شعور» صفت دیگر امام اول شیعیان است؛ در واقع هریک از دوستداران و علاقه مندان به امیرالمومنین اگر این سه صفت ایشان را ملاک و معیار قرار دهند به راحتی به شناخت مسیر درست و حق و راه نجات می رسند.

احمدی با بیان اینکه بسیاری از انبیا نیز به امام علی(ع) متوسل شده و از این طریق راه نجات را پیدا کرده اند، افزود: چنانچه در زیارت امیرالمومنین در روز ۱۷ ربیع الاول می خوانیم، حضرت نوح با آوردن اسم امیرالمومنین و توسل به ایشان، کشتی را به ساحل نجات رساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان این‌که توسل به امام علی(ع) بهترین راه ایستادگی در مقابل گرفتاری‌ها، مشکلات و فشارها از جمله در موضوعات اقتصادی مانند تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ایران اسلامی است، گفت: به فرموده امام خمینی(ره) در مقابل تحریم‌های نظامی ما فرزند محرم و در تحریم‌های اقتصادی فرزند رمضان هستیم.

او افزود: به لطف الهی و با توکل به مسیر ائمه در چهار دهه گذشته، ملت ایران با عزت در مقابل تمام تهدیدها و تحریم‌های دشمن ایستاده‌ است و به‌ یقین در آینده هم ایستادگی خواهند کرد.


حجت ‌الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه
درس های منش امام علی(ع) برای انتخابات

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه گریزی هم به موضوع انتخابات و بهره‌گیری از توصیه‌های امیرالمؤمنین علیه‌السلام در این‌باره زد و گفت: امام علی(ع) فرموده‌اند من تاریخ را چنان خوانده‌ام که گویی با پیشینیان زندگی کرده‌ام؛ یک درس از این فرموده برای ما این است که گذشته و پیشینه همه مدعیان و کاندیداهای انتخابات را به ‌خوبی بررسی کنیم سپس درباره آنها تصمیم بگیریم.

او همچنین اظهار کرد: هرگز کسی ندید که امام علی(ع) حق کسی را ضایع کند یا آبروی مؤمنی را ببرد، اما متأسفانه می بینیم گاهی در انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی و حتی ریاست‌جمهوری، اصل انتخابات به حاشیه می‌رود و حواشی جای آن را می‌گیرد؛ به گونه‌ای که عده ای دست به تخریب و توهین و تهمت به یکدیگر و رقیبان می‌زنند و بر خلاف این توصیه پیامبر اسلام عمل می کنند که فرمود آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است.

حجت‌الاسلام احمدی عدالت را شرط دیگر بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات برای مردم دانست و اظهار کرد: امیر المؤمنین عادل‌ترین فرد در تاریخ بود و هرگز عدالت را فدای هیچ چیزی نکرد به گونه‌ای که گفته شد ایشان به‌ همین دلیل به شهادت رسید.

او با بیان اینکه متأسفانه شرط حکومت‌داری برخی آقایان عدالت نیست بلکه هوای نفس خودشان است، گفت: درس امام علی به ما این است که کسانی که می‌خواهند عدالت و عدل را در جامعه اجرایی کنند، نخست خود باید عادل باشند، دوم این‌که مطامع دنیا دست و دل آن‌ها را نلرزاند و در این مسیر امتحان پس داده باشند نه این‌که بارها پایشان لغزیده و افتاده باشند، سوم این‌که در مقابل دشمنان اسلام و مردم به صورت انقلابی، شجاعانه و با قاطعیت به نفع ملت موضع‌گیری کند و در مسیر شکوفایی انقلاب، کشور و جامعه بکوشند.

احمدی، عشق‌ورزی به مردم را از دیگر ویژگی‌های امام علی(ع) برشمرد و گفت: کسانی که دنبال ورود به سیاست و حکومتداری هستند، باید به واقع عاشق مردم و هدایت آنان باشند نه فقط در حرف و شعار از مردم سخن بگویند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار