معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت معلم گفت: این برنامه‌ها متناسب با زیست بوم و فضای جدید و وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 04 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«فردین یاوری» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور گرامیداشت مقام شامخ معلم برنامه‌های امسال با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در کرمانشاه و کشور بیشتر در بستر فضای مجازی و شبکه شاد برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه امسال به جای معلمان نمونه از معلمان «سرآمد» تجلیل می‌شود، ادامه داد: در سال‌های گذشته براساس سوابق اجرایی، سابقه کار و مدرک تحصیلی، معلمان نمونه انتخاب و معرفی می‌شدند.

وی اظهار داشت: اما معیار انتخاب معلم نمونه امسال بیشتر براساس خلاقیت و تاثیرگذار بودن آنها در فضای جدید آموزشی در قالب معلم «سرآمد» در نظر گرفته شده است.

یاوری با بیان اینکه باید فرهنگ تجلیل از معلمان و قدر دانی از آنان در جامعه نهادینه شود. تاکید کرد: از حدود ۳۰ هزار معلم استان نزدیک به ۱۰ هزار نفر در بخش معلم سرآمد شرکت کردند که هفت هزار و ۵۰۰ نفر از آنها به عنوان معلم سرآمد آموزشگاهی براساس داوری مدیران، اولیا و دانش آموزان آموزشگاه انتخاب شدند که در هفته معلم از همه آنها در سطح آموزشگاه، ناحیه، منطقه، تجلیل می‌شود.

وی گفت: از میان هفت هزار و ۵۰۰ معلم سرآمد آموزشگاهی، ۷۲ نفر به عنوان معلم سرآمد استان و از میان آنها ۹ نفر به عنوان معلم سرآمد کشوری معرفی شدند که روز شنبه در مراسم طرح «سپاس معلم» با حضور رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و استانداران کشور از طریق ویدئو کنفرانس از آنها تجلیل و تقدیر شد.
او در ادامه به دیدار معلمان نمونه با رییس مجلس شورای اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس در سرسرای اجتماعات تدبیر آموزش و پرورش استان در روز یکشنبه اشاره کرد و یادآور شد: معلمان در این هفته در چند نوبت با وزیر آموزش و پرورش در بستر شبکه شاد دیدار می‌کنند.

یاوری افزود: در هفته معلم، آموزش و پرورش استان برنامه‌های متعدد مجازی و حضوری به منظور تجلیل و قدردانی از زحمات معلمان نمونه و سرآمد ناحیه، منطقه و استان به عمل می‌آورد.

او یکی از برنامه‌های هفته معلم را حضور در مزار شهدا به منظور تجدید بیعت و میثاق با شهدا انقلاب اسلامی هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: در صورت اخذ مجوز از سوی مقامات ذی صلاح این مراسم روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۹ نفر از معلمان نمونه استان لیلا نعمتی، سعیده هدایت، ناهید ایوانی، رقیه نعمتی، سهیلا چناری، شهاب بخشی، فرشاد عباسی، امیر شکرانه و جهانگیر مرادی معلمان سرآمد کشوری پس از برگزاری آیین هفته گرامیداشت معلم ‌که با حضور رییس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه مورد تقدیر قرار گرفتند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، بیش از چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه، ۳۳۰ هزار دانش آموز و نزدیک ۳۰ هزار معلم دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار