مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: به منظور سهولت در برداشت و فروش گندم ۷۴ دستگاه کمباین بومی و ۲۰۰ دستگاه کمباین مهاجر، کار برداشت محصولات کشاورزی را در این شهرستان انجام خواهد داد.
کد خبر: ۹۶۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 03 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«کامران کریمی» در کمیته برداشت غلات این شهرستان با بیان اینکه ۱۰ مرکز خرید نیز برای خرید محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است، افزود: تعیین زمان مناسب جهت برداشت گندم و دیگر غلات نقش مهمی در افزایش راندمان برداشت دارد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری در ۴۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان گندم دیم، پنج هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۷ هزار هکتار جو دیم، ۴۹۰ هکتار جو آبی و ۳۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.

فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب نیز در این جلسه گفت: با توجه به سطح زیر کشت گندم و اهمیت برداشت مناسب این محصول، تشکیل کمیته برداشت و هماهنگی بین ادارات در جهت برداشت مناسب و بدون نقص این محصول بسیار حائز اهمیت است.

«جهانبخش حیدری»، خرید محصولات در کمترین زمان و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان توسط بانک عامل را خواستار شد و افزود: باتوجه به خشکسالی روی داده بانک کشاورزی در راستای اعزام نیروهای ارزیابی به منظقه جهت برآورد خسارت و پرداخت آن به کشاورزان نهایت همکاری را با کشاورزان داشته باشد.

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی در سطح مزارع شهرستان در سالهای گذشته اضافه کرد: بخشداران و مسوولان مراکز جهاد کشاورزی در خصوص اطفا حریق و مهار آتش در مزارع کشاورزی شهرستان آمادگی لازم را داشته باشند.

فرماندار اسلام آباد غرب بر تیغه زنی حاشیه جاده های اصلی و جاده های بین مزارع و تشکیل گروه اطفا حریق در روستاها تاکید کرد.

شهرستان اسلام آبادغرب ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

این شهرستان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار