سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به کاهش بارش‌ها و منابع آبی استان در سال جاری، گفت: به منظور کاهش تبعات اقتصادی ناشی از خشکسالی، سازمان جهاد کشاورزی باید بسته حمایتی برای کشاورزان را تدوین کند.
کد خبر: ۹۶۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 03 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «بهزاد باباخانی»در جلسه بررسی پیامدهای اقتصادی ناشی از خشکسالی در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، افزود: با توجه به اینکه نزدیک به ۷۰ درصد اراضی کشاورزی استان دیم و وابسته به بارندگی است بنابراین کاهش بارش های امسال خسارت های قابل توجهی به کشاورزی استان وارد کرده و امسال جزو سخت‌ترین سال‌ها برای حوزه کشاورزی است.

او از سازمان جهاد کشاورزی ستان خواست در اسرع وقت، گزارش جامعی از خسارات وارد شده به کشاورزان تهیه و بسته حمایتی به منظور کاهش تبعات اقتصادی به ویژه در خصوص بذر، خوراک دام و مساعدت به کشاورزان تدوین گردد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست رسیدگی به تبعات اقتصادی ناشی از خشکسالی را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.

باباخانی همچنین افزود: در این راستا لازم است سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تمهیدات لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز به عمل آورده و در جلسه آتی ستاد مدیریت بحران مطرح نماید.

کاهش ۳۰درصدی بارش ها در استان

براساس اعلام سازمان هواشناسی میزان بارش ها در استان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه نیز وضعیت منابع آبی استان را نگران کننده دانست و گفت: آب ذخیره شده پشت سدها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

«بهرام درویشی» اضافه کرد: فروردین امسال در برخی رودخانه‌های استان با کاهش بیش از ۹۰ درصدی روان آب نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه رو هستیم.

استان کرمانشاه ۱۲ سد مخزنی با ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب، ۱۷۱ کیلومتر رودخانه و بیش از ۱۸هزار چاه آب دارد.

استان کرمانشاه در مجموع ۹۵۰ هزار هکتار زمین زراعی دارد که براساس اعلام رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از این میزان ۲۰۰هزار هکتار آبی است و بیش از ۸۰هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی استان مجهز به سیستم های آبیاری تحت فشار است.

سالانه در استان کرمانشاه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، باغی و دامی توسط ۱۲۰ هزار بهره بردار تولید می شود.

این استان ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار