رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: حدود یک هفته است که شاهد ثبات نسبی کرونا در استان و تا حد اندکی سیر نزولی آن هستیم اما برای اظهار نظر قطعی باید مسیر دو تا سه هفته آینده بیماری را دنبال کنیم.
کد خبر: ۹۶۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷ 02 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر محمودرضا مرادی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: تجربه یکسال گذشته به ما نشان داده با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی سیر بیماری ظرف مدت کوتاهی نزولی شده ولی با کاهش و یا رعایت نکردن پروتکل‌ها، بلافاصله شاهد سیر پرشتاب و صعودی بیماری خواهیم بود.

وی اظهار داشت: با نزولی شدن سیر بیماری مردم نباید دوباره بی خیال شوند و پروتکل‌ها را کنار بگذارند و بدانند تا واکسیناسیون بخش اعظم جامعه، پروتکل‌ها باید با دقت رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ظرف دو تا سه ماه آینده واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه شروع می‌شود بنابراین از مردم می‌خواهیم تا زمان واکسیناسیون سراسری پروتکل‌ها را با جدیت هرچه تمام‌تر رعایت کنند.

وی یادآور شد: بیش از ۴۱ هزار دوز واکسن کرونا به استان وارد شده و تاکنون کار تزریق بیش از ۲۶ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن انجام شده و مابقی هم طی روزهای آینده تزریق می‌شود.

مرادی تاکید کرد: اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در حال انجام است و در روزهای آینده برنامه واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال هم برای احرا، اعلام می‌شود.

وی افزود: اسامی این افراد در سامانه «سیب» ثبت است و از قبل با آنها تماس گرفته شده و روز و مکان تزریق واکسن به آنها اعلام خواهد شد.

کرونا در شبانه روز گذشته ۱۰ کرمانشاهی دیگر را تسلیم مرگ کرد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان فوت کردند که نسبت به روز قبل این آمار تغییری نکرده است.

«مهدی محمدی» افزود: این افراد در مراکز درمانی شهرستان های کرمانشاه، سنقر و کلیایی، صحنه، هرسین و گیلانغرب فوت کردند.

وی اضافه کرد: با احتساب این افراد مجموع جان باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۶۸۷ نفر رسید.

محمدی اظهار داشت: هم‌اکنون ۷۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته هشت نفر کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته ۷۳ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۶۱ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل از آن کاهش داشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار