فرماندار جوانرود با اشاره به خشکسالی و کمبود بارندگی در شهرستان گفت: باید از همه ظرفیت ها و امکانات در راستای فرهنگ سازی مصرف آب استفاده و اثرات منفی بحران آبی را کاهش دهیم.
کد خبر: ۹۶۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹ 02 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، رستگاریوسفی در جلسه مدیریت بحران آب، خشکسالی و آتش سوزی با بیان اینکه ۳۲ روستای شهرستان با تنش آبی مواجه هستند، افزود: با توجه به حساسیت این موضوع ادارات متولی باید با جدیت بیشتر و با تدبیر و برنامه ریزی مناسب، طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف پیگیری و تسریع کنند.

وی به احیای جنگل‌ها در راستای توسعه، حفظ و حراست از آنها به عنوان میراث طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به از بین رفتن بخشی از جنگل‌های این شهرستان از جمله درختان بنه باید تلاش شود با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، دوستداران طبیعت و مردم جنگل‌های سوخته و از بین رفته دوباره احیا شوند.

مدیرآب و فاضلاب جوانرود نیز با ارائه گزارشی از وضعیت آب در این شهرستان گفت: در این شرایط خشکسالی و کم آبی حدود ۴۰ درصد در سطح شهر و ۵۰ درصد در سطح روستاها با کمبود آب مواجه است.

کیکاوس عزیزی نسب با بیان اینکه ۳۲ روستای شهرستان با تنش آبی مواجه است، افزود: در حال حاضر ۱۵ روستای به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

از جمعیت بیش از ۷۵ هزار نفر شهرستان جوانرود حدود ۵۵ هزار نفر در شهر ساکن هستند و این شهرستان ۱۰۵ روستا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار