براتعلی کیهانی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سنقروکلیایی از برپایی برنامه‌های هفته معلم در شبکه آموزشی شاد خبر داد و گفت: معلمان با عملکردِ خود مایه‌ی رشد و پیشرفت جامعه اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۶۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳ 01 May 2021

براتعلی کیهانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مرتضی مطهری، ۴۴ هزار شهید فرهنگی و تبریک هفته معلم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال تحصیلی مبنی بر اینکه معلمان افسران پیشرفت جامعه هستند، در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: جایگاه معلم والا‌تر از این است که در کلمات بیان شود، زیرا با توان و تلاش خود علم و دانش را به دانش آموزان می‌آموزند و آنان را برای خدمت به جامعه آماده می‌کنند.

وی با بیان اینکه معلمان در فراگیری علم و اندیشه تاثیر گذار هستند، افزود: معلمان، دانش آموزان را به سمت فرا گیری دانش سوق می‌دهند که پیشرفت جامعه در گرو آن است، این ویژگی به جایگاه معلم در میان اقشار جامعه اهمیت و اعتبار بیشتری می‌بخشد.

کیهانی زحمات بی وقفه معلمان را قابل تقدیر دانست و گفت: با شیوع ویروس کرونا به کشور و در پی آن عدم حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس، ساعت کار معلمان از چند ساعت در روز به تمام وقت تغییر کرد، با این وجود با صبر و حوصله در کنار دانش آموزان بودند و لحظه‌ای از انجام خدمت خود که همان آموزش علم و دانش است کوتاهی نکردند.

وی اضافه کرد: در این میان به طور تقریبی ۴۰ درصد دانش آموزان روستا به دلیل نبود امکانات ارتباطی و بعضا مالی از سامانه آموزشی شاد بی بهره بودند و به همین دلیل معلمان در شرایط خاص کرونایی برای آموزش دانش آموزان در این مدارس حضور یافتند.

کیهانی به اقدامات قابل توجه معلمان در راستای رفع اشکال دانش آموزان قبل از پیک چهارم کرونا اشاره و بیان کرد: پیش از شیوع پیک چهارم کرونا در شرایط آبی و زرد کروناییِ شهرستان، جلساتی کاربردی در راستای رفع اشکال دانش آموزان با حضور معلمان و راهبران آموزشی برگزار شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از پشتیبانی و حمایت‌های والدین دانش آموزان گفت: والدین با صبر و همکاری مضاعف در کنار معلمان، شرایط آموزش در منزل را به شایستگی مدیریت کردند و در کنار تمامی مشکلاتِ آموزش مجازی با معلمان همراه شدند.

رییس اداره آموزش و پرورش سنقروکلیایی از اجرای برنامه‌های هفته معلم به صورت مجازی و مدرسه محور خبر داد و تشریح کرد: برنامه‌های پیش بینی شده با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر شهرستان به صورت مجازی و در قالب برنامه شاد برگزار می‌شو‌د.

وی افزود: تعدادی از این برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با جمعیت کم به صورت حضوری و سایر برنامه‌ها به صورت مجازی و مدرسه محور خواهد بود.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، هنری، تقدیر از معلمان برتر، نصب بنر در سطح شهر، فضا سازی محیط اداره و مدارس سطح شهرستان از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار